$
חסויות וזכויות שידור

המפרסמת הגדולה בספורט בארה"ב: פפסיקו

על פי מחקר של IEG, חברת המזון והמשקאות האמריקאית הוציאה 345 מיליון דולר ב-2011 על פרסום וחסויות בספורט. החברה מובילה את הרשימה מ-2009

סוכנויות הידיעות 10:0021.06.12

על פי המחקר השנתי של חברת IEG, המפרסמת הגדולה ביותר בספורט האמריקאי היא פפסיקו שב-2011 הוציאה עד 345 מיליון דולר על פרסום בספורט. פפסיקו, שמשווקת את פפסי, גייטורייד, טרופיקנה וחטיפים כמו צ'יטוס, מובילה את הרשימה של הספונסריות הגדולות ביותר בספורט כבר מ-2009.

 

במקום

השני יריבתה הגדולה, קוקה קולה, שהשקיעה בין 265 ל-270 מיליון דולר בחסויות. אנהויזר בוש, יצרנית הבירה באזדווייזר, השקיעה בין 255 ל-260 מיליון דולר בחסויות לספורט.

 

נייקי, שהשקיעה בין 215 ל-220 מיליון דולר נמצאת במקום הרביעי. את החמישייה הראשונה בוגרת AT&T, שהשקיעה בין 175 ל-180 מיליון דולר.

 

מפרסמות גדולות נוספות הן ג'נרל מוטורס (175-170 מיליון דולר), טויוטה (155-150 מיליון דולר), מילר קורס (140-135 מיליון דולר), פורד (140-135 מיליון דולר), אדידס (140-135 מיליון דולר), וריזון (115-105 מיליון דולר), ספרינט (85-80 מיליון דולר), פרוקטר אנד גמבל (85-80 מיליון דולר), בנק אוף אמריקה (75-70 מיליון דולר) ו-FedEX, חברת השליחויות (65-70 מיליון דולר).  

 

מהמחקר עולה כי כמות החברות המסחריות שפרסמו ב"היקפי פרימיום" (מעל 15 מיליון דולר בשנה) בשנת 2011 עלתה באופן משמעותי. בסל הכל פרסמו 86 חברות בסכום של מעל 15 מיליון דולר בשנת 2011 לעומת 77 חברות ב-2010.

 

תעשיית הרכב היא "מפרסמת הפרימיום" הגדולה של הספורט בארה"ב. 10 חברות מכוניות העניקו חסויות פרימיום. הרשימה כוללת גם שמונה חברות משקאות ברשימה ושישה בנקים אמריקאים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x