האוהדים באירופה נגד בעלי הקבוצות הזרים
בסקר חדש שפרסמו הבאס ספורטס אנד אינטרטיינמנט דרגו אוהדי הספורט את "חווית יום המשחק" בתחתית רשימת סדרי העדיפויות של הבעלים, מאחורי "מכירת מרצ'נדייז", "מקסום מכירת הכרטיסים", "החתמת ספונסרים" ו"ניצחון במשחק"
אוהדי הספורט באירופה מאמינים שעבור בעלי הקבוצות, חווית יום המשחק נמצאת בתחתית סולם העדיפויות. בנוסף, מרבית האוהדים טוענים ש"הבעלים הזרים אינם פועלים מתוך דאגה לאינטרסים של המועדון". כך עולה מסקר חדש שפרסמו הבאס ספורטס אנד אינטרטיינמנט, מארגני פורום הספורט העולמי (GSFB)
בסקר דרגו אוהדי הספורט את "חווית יום המשחק" בתחתית רשימת סדרי העדיפויות של הבעלים, מאחורי "מכירת מרצ'נדייז", "מקסום מכירת הכרטיסים", "החתמת ספונסרים" ו"ניצחון במשחק".
כמו כן, 63.3% מהנשאלים ציינו כי הם אינם מעוניינים שהקבוצות המקומיות שלהם יהיו "בבעלות זרים", שכן 52.1% מאמינים ש"הבעלים הזרים אינם פועלים מתוך דאגה לאינטרסים של המועדון", ולמעלה ממחצית (50.8%) הביעו דאגה שהקבוצות "יקלעו לסערה" לאחר שהבעלים הזרים יעזבו.
בסקר השתתפו 3,500 אוהדי ספורט משבעה שווקים אירופיים, והוא נערך במסגרת ההתמקדות של GSFB בנושא הגלובליזציה של הספורט. הממצאים, בשילוב עם נושאים נוספים המשפיעים על תעשיית הספורט, יעלו לדיון בפורום שבו ישתתפו למעלה מאלף נציגים, כולל מחזיקי זכויות בולטים, מומחי מיתוג, ספורטאים ודמויות בולטות מעולם הספורט.
"טכנולוגיה וגלובליזציה סייעו ליותר מועדוני ספורט להשיג בסיס אוהדים רחב יותר", מסר לוסיאן בויר, הנשיא העולמי ומנכ"ל גלובל ספורט פורום ברצלונה. "אך אסור לבעלי המועדונים לשכוח את בסיס האוהדים הרגיל והמחויב שלהם, שמגיעה להם חווית יום המשחק הטובה ביותר".
"האוהדים הנלהבים והמחויבים ביותר של כל מועדון מהווים חלק אינטגרלי מהזהות שלו ויכולים להיות בין הסיבות העיקריות למשיכה העולמית של מועדון. הבעלים, אמנם צריכים להתמקד בהתפתחות של הקבוצה על המגרש ועל הפוטנציאל המסחרי שלה מחוץ למגרש, חייבים לזכור לשמח את בסיס האוהדים ולעבוד איתם לטובת המועדון.
"זוהי תקופה מהותית עבור הבעלים, שבה עליהם לאזן בין האילוצים ומערכת היחסים עם האוהדים. מסיבה זו אנחנו נקיים דיון בנושא 'כדורגל ומימון: הסכנות שאורבות בדרך', שבו ישתתפו דן ג'ונס, שותף בקבוצת עסקי הספורט בדלויט ופיליפ רסמוסן, מנהל הפייר פליי באופ"א". הפאנל יערך ביום חמישי.
האירוע, שיתקיים זו השנה הרביעית, מושך דמויות בולטות מתעשיית הספורט. נציגים מלמעלה מ-50 מדינות צפויים להשתתף. יו"ר הוועדה המארגנת של אולימפיאדת לונדון סבסטיאן קו יהיה נוכח אף הוא ביחד עם נציגי מיתוג ומחזיקי זכויות בולטים, כולל עמנואל סאוג' (Emmanuel Seugè), מנהלת שיווק הספורט והבידור בקוקה קולה ותיירי וויל, מנהל השיווק בפיפ"א.