איזה מותג ספורט הוא השווה ביותר?
לפי רשימת שווי המותגים של "פורבס", ניו יורק יאנקיז היא הקבוצה בעלת שווי המותג הגדול ביותר בעולם הספורט. עם זאת, היא לא מתקרבת לנייקי. וכיצד ליאו מסי אינו בן 10 הספורטאים בעלי המותג השווה ביותר?
16:0405.10.11
לפי רשימת שווי המותגים של מגזין פורבס (Fab 40) ניו יורק יאנקיז היא הקבוצה בעלת שווי המותג הגדול ביותר בעולם הספורט. השם של ניו יורק יאנקיז שווה, על פי פורבס, 340 מיליון דולר – עלייה של 57% בערך המותג מאז 2007.
היאנקיז עקפו את מנצ'סטר יונייטד אבל הרבה
עם זאת, אין בכלל מה להשוות את שווי המותגים של הקבוצות לשווי המותגים של חברות הספורט הגדולות בעולם – שבראשון עומדת נייקי עם שווי מותג אדיר של 15 מיליארד דולר. ESPN במקום השני (11.5 מיליארד דולר) ואדידס שלישית (5 מיליארד דולר). סקיי ספורטס (3 מיליארד דולר) וגייטורייד (2.5 מיליארד דולר) סוגרות את החמישייה הראשונה ומיד אחריהן ריבוק (1.5 מיליארד); אנדר ארמור (1 מיליארד דולר); EA ספורטס (625 מיליון דולר); רשת השידורים YES (600 מיליון דולר) והמדיסון סקוור גארדן (חצי מיליארד דולר).
מבחינת האירועים, אין אירוע שמתקרב בכלל לשווי מותג של הסופרבול עם שווי מותג אדיר של 425 מיליון דולר. אולימפיאדת הקיץ במקום השני עם שווי מותג של 230 מיליון דולר ובמקום השלישי המונדיאל של פיפ"א (147 מיליון דולר). הוורלד סירייס של ה-MLB במקום הרביעי עם שווי מותג של 140 מיליון דולר, שזה יותר מליגת האלופות של אופ"א (132 מיליון דולר).
מבחינת מותגים אישיים, המותג של טייגר וודס עדיין בראש. למרות הכל. הוא שווה 55 מיליון דולר לפי פורבס. הטניסאי רוג'ר פדרר במקום השני (26 מיליון דולר) והוא לפני פיל מיקלסון (גולף – 24 מיליון דולר); דייויד בקהאם (20 מיליון דולר) ולברון ג'יימס (20 מיליון דולר).
ליאו מסי, הכדורגלן הטוב בעולם, לא ברשימת 10 המותגים האישיים הגדולים ביותר בספורט אבל כריסטיאנו רונלדו, יריבו מריאל מדריד כן עם שווי של 8 מיליון דולר (מקום 9 בסך הכל). אפילו שון ווייט, אלוף הסנואבורד האמריקאי, בעל שווי מותג גדול יותר מאשר של מסי.