300 מיליון דולר הכנסות בשנה מספורט לעיר בוסטון
מיפקד אוכלוסין שנערך בשנה שעברה חשף שבבוסטון יש את האחוז הגבוה של בני 20-34 מכל הערים הגדולות בארצות הברית. נתון שהפך את העיר למרכז עסקי ספורט משגשג
בשנה שעברה נערכו בבוסטון 163 משחקים ביתיים בליגות הספורט המקצועיות, שהסתכמו ב-300 מיליון דולר בהוצאות האוהדים, כך דיווח ביוני 2011, ראש העיר טום מנינו . ההוצאות הנוספות מותאמות להצלחה האחרונה של בוסטון.
על פי מפקד האוכלוסין שנערך ב-2010, אוכלוסיית בוסטון צמחה ל-617,594 תושבים בעשר השנים האחרונות, קצב מהיר יותר מאשר בניו יורק, שיקגו וסן פרנסיסקו. אך חשוב מכך, המפקד חושף שבבוסטון יש את האחוז הגבוה של בני 20-34 מכל הערים הגדולות בארצות הברית. זוהי דמוגרפיה בעלת יתרון תחרותי עבור ערים ברחבי המדינה, שכן היא בדרך כלל משקפת צרכנים משכילים, יזמים ובכירים שיכולים לתרום לסצנות החברתיות והתרבותיות של עיר. חשוב מכך, חברי קבוצת גיל זו הם לרוב אוהדי ספורט.
על מנת להתאים לאוכלוסיה הגדלה, בעלי קבוצות הספורט בבוסטון ביצעו השקעות מתוחכמות שהפכו את העיר למרכז תרבות ספורט. הדוגמה הטובה ביותר הוא פנווי פארק, הבית של הקבוצה הפופולארית מאז ומתמיד הבוסטון רד סוקס. ב-1999 פנווי פארק נחשב "הפסד כלכלי", והיו תכניות להקים אצטדיון חדש עד 2003. אולם, ג'ון הנרי, הבעלים של הרד סוקס נקט באסטרטגיה שונה, והחליט שההיסטוריה של פנווי היא האספקט הכלכלי החיוני ביותר למשיכת האוהדים.
עד 2011, השלימה הקבוצה תוכנית שיפוץ של עשר שנים לפנווי פארק שכללה הוספת מושבים לגרין מונסטר (קיר השדה השמאלי) ולקיר הימני, שלושה מסכי ניקוד חשובים מעבר לימין – מרכז השדה, וסוויטות ומושבי VIP משודרגים. התוצאה היתה -631 משחקים רצופים שהכרטיסים אליהם נמכרו כולם, והעלאת ההכנסות שהעלו את השווי של הבוסטון רד סוקס ב-212 מיליון דולר מאז שרכש הנרי את הקבוצה ב-2002 (מ-700 מיליון דולר ל-912 מיליון דולר).
ב-2012 יחגגו בפנווי פארק 100 שנה להקמתו, והקבלנים מעריכים שהמבנה יכול להחזיק מעמד עוד 40-50 שנים נוספות, פירוש הדבר שהשווי של הפארק יעלה במובן הנוסטלגי, ולפיכך יהפוך מוקד משיכה לעיר בוסטון עצמה.
רוברט קראפט, הבעלים של הניו אינגלנד פטריוטס מצא אף הוא דרכים יצירתיות להעלאת ההכנסות. בנוסף להצלחה על המגרש, קראפט רצה להפוך את ההשקעה שלו ליותר מאשר רק מקום לצפייה בספורט. כך שב-2006, קראפט פתח את פטריוט פלייס – קניון על שנבנה על 2 הקמ"ר מסביב לאצטדיון ג'ילט.
פטריוט פלייס כולל בין השאר מלון רנסאנס וספא ארבעה כוכבים, 16 מסעדות, קומפלקס של 14 בתי קולנוע, ובית חולים בשירות מלא. ברחבי הפטריוט פלייס פזורים בוטיקים וחנויות אחרות, כולם מסתכמים בשווי של למעלה מ-200 מיליון דולר. בארבע השנים שעברו מאז שנפתח המקום, הוא סיפק רווח פיסקאלי לניו אינגלנד פטריוטס, ובנוסף היה בעל השפעה פיסקאלית חיובית על העיר פוקסבורו, מסצ'וסטס. מיסי הנדל"ן המסחרי והמגורים המוערכים על פטריוט פלייס מכניסים לעיר 2 מיליון דולר, וחזונו של קראפט עורר השראה בקבוצות כמו גרין ביי ודאלאס שיצרו מתחמים דומים באזורים שלהן.
עבור הברוינס והסלטיקס הדרך הטובה ביותר לעלות הכנסות הייתה חזרה לניצחונות. הבוסטון סלטיקס נקלעו לצניחה לאחר פרישתו של לארי בירד, מותו של רג'י לואיס ועידן ריק פיטינו הידוע לשמצה. אולם, קבוצת בעלות חדשה החזירה את הסלטיקס מיד למרוץ. מסעה של הקבוצה לאליפות 2008 הוביל לעלייה גדולה בהכנסות ממכירת מנויים, חסויות ומושבי VIP, שהובילו לרווח תפעולי של 20 מיליון דולר. עם למעלה מ-40 משחקים ביתיים בכל שנה, מרבית הצמיחה בהכנסות עבור הסלטיקס והברוינס נבעה מהתגברות הביקוש לכרטיסים.
באביב האחרון מחירי הכרטיסים לסדרת גמר המזרח של הברואינס נגד לייטנינג ב-TD גרדן נעו בין 150-500 דולר בשוק המשני, בעיקר מכיוון שעברו 19 שנה מאז הפעם האחרונה שהקבוצה העפילה לאליפות המזרח. ברגע שהקבוצה הבטיחה מקום בגמר הסטלני קאפ, המחיר הממוצע לכרטיס זינק ל-223 דולר ב-TD גארדן.
בעוד שההצלחה הספורטיבית של בוסטון נמשכת, ראש העיר מנינו ממשיך לשקוד על עדכון האסטרטגיות והתכניות למשוך משפחות צעירות ובוגרי קולג'. דמוגרפית גילאי 20-34 מהווה כיום 35% מבוסטון, עלייה של 11% מ-2000. על מנת להבטיח שהעיר תישאר אטרקטיבית לקבוצת גילאים זו, מנינו מקווה שאזורים מוזנחים בעבר בעיר יתחילו לשגשג. אחד האזורים הללו, שזכה לכינוי "רובע החדשנות" בדרום בוסטון, נועד לעודד צמיחה בטכנולוגיה, רפואה ואפילו ספורט באמצעות MIT Sloan Sports Analytics Conference. מנינו מתכוון להמשיך לתמוך בתרבות ספורט נמרצת, ובהתחשב בהצלחה האחרונה של קבוצות הספורט של בוסטון, בהחלט נראה שההשקעות משתלמות.