$
חסויות וזכויות שידור

NBA: הכי טוב להיות ספונסר של בלייק גריפין

מותגים שחברו לבלייק גריפין, זוכה תחרות הסלאם דאנק של ה-NBA ואף לתחרות עצמה, חוו עלייה משמעותית באחוז האוהדים שזיהו אותם כספונסרים של הליגה. כך עולה מסקר של מגזין ספורטס ביזנס

סוכנויות הידיעות 15:3113.07.11

מותגים שחברו לבלייק גריפין, זוכה תחרות הסלאם דאנק של ה-NBA ואף לתחרות עצמה, חוו עלייה משמעותית באחוז האוהדים שזיהו אותם כספונסרים של הליגה. כך עולה מסקר שנערך עבור מגזין ספורטס ביזנס על ידי טורנקי אנד אינטרטיינמנט.

 

הספונסריות קיה, ספרייט וסטייט פארם זכו לדירוג המודעות הגבוה ביותר שלהן בחמש שנות קיום הסקר, בקרב אוהדי NBA שהתבקשו לזהות את חמש הספונסריות מתוך כמה קבוצות צרכנות. סאבווי, שאינה מחזיקה בחוזה עם הליגה אך היא בעלת חוזה שיווק עם גריפין, זכתה אף היא לתוצאה הגבוהה ביותר שלה.

 

הספונסריות על המגרש בתחרות הסלאם דאנק שנערכה במסגרת סוף שובע האול סטארס - קיה, ספרייט וסטייט פארם - זכו לדירוג הגבוה ביותר שלהן בהיסטוריה של הסקר.

 

קיה היא המרוויחה העיקרית מזכייתו של גריפין בטורניר, במהלכו זינק שחקן הלוס אנג'לס קליפרס מעל קיה אופטימה דגם 2011. על פי הסקר, 23.4% מהאוהדים השרופים בחרו בקיה כרכב הרשמי של הליגה, השיעור הגבוה ביותר שבחר ביצרנית הרכב ושותפתה של הליגה. בהשוואה, טויוטה הייתה הספונסרית הרשמית בין 2005-2009, והיא זכתה לשיא מודעות של 11.6% בקרב האוהדים השרופים בסקר שנערך במהלך סדרת הגמר של שנה שעברה.

 

קיה רשמה גם את הזינוק הגובה ביותר בהשוואה לשנה שעברה של 6.6% במספר האוהדים שזיהו את הסטטוס הרשמי.

 

דריק נוביצקי מול לברון ג'יימס. אמריקן איירליינס היא הזוכה הגדולה מגמר ה-NBA האחרון דריק נוביצקי מול לברון ג'יימס. אמריקן איירליינס היא הזוכה הגדולה מגמר ה-NBA האחרון צילום: רויטרס

 

ההצלחה של אמריקן איירליינס

 

"בהחלט הצלחנו השנה נגד הסיכויים", אמר טים מקגי, סגן נשיא בענקית שיווק הספורט IMG, שמנהל את עסקי הספורט של קיה. "אני לא חושב שמישהו ציפה שזה יהיה גדול כפי שזה. זה עבד בכל הרמות."

 

מקגי סיפר שהפעלול היה הרעיון של גריפין והוא התאפשר בזכות שיתוף פעולה בין הליגה קיה, ספריט (ספונסרית התואר של תחרות הדאנק) וסטייט פארם (ספונסרית של טורניר האול סטארס). לקיה לא היה קשר שיווקי עם גריפין לפני האירוע, מאז שני הצדדים חתמו על הסכם ארוך טווח.

 

קיה חתמה על הסכם עם ה-NBA בינואר 2008 ועוד לפני פתיחת עונת 2010-11 הסכימה להארכה לכמה שנים נוספות.

 

על פי נתונים שסיפקה חברת נילסן, מספר שיא של 8.1 מיליון צופים עקבו אחר תחרות ההטבעות, עלייה של 49% בהשוואה לשנה שעברה. קיה יצרה מאז פרסומת טלוויזיונית של ההטבעה, ועד ל-27 ביוני, סרטונים שונים של ההטבעה זכו ללמעלה מ-2 מיליון צפיות ביוטיוב.

 

מקגי אומר כי על פי נתונים שאסף האתר Edmunds.com, מקור מקוון למידע על מכוניות, עלתה ב-20% הסבירות שרוכשי מכוניות ירכשו קיה יום לאחר ההטבעה, בהשוואה ליום ראשון ממוצע. הסבירות שישקלו לרכוש אופטימה עלתה פי 2.

 

סטייט פארם נהנתה אף היא מצמיחה בשיעור המודעות. 11% מהאוהדים השרופים זיהו נכונה את החברה, כספונסרית הביטוח של הליגה (לעומת 7.5% בשנה שעברה). בין האוהדים הרגילים, שיעור המודעות עמד על 9.1%, פי 2 בהשוואה ל-2009.

 

ספרייט, שהיא ספונסרית של הליגה מאז 1994, מיקמה את הלוגו שלה בצד הקיה שגריפין זינק מעליה. רמת המודעות של המותג בקרב האוהדים השרופים טיפסה השנה לשיא והיא גבוהה כמעט פי 2 משהייתה ב-2008.

 

באשר לסאבווי, היא אמנם לא ספונסרית רשמית של הליגה, אך 12% מהאוהדים שענו על הסקר אמרו כי הם חושבים שסאבווי היא מסעדת המזון המהיר המעניקה חסות לליגה. עסקי ה-NBA של סאבווי כוללים בעיקר 4 חסויות לקבוצות והחוזה עם גריפין. במהלך שידור משחקי עונת 2010-11 של ה-NBA הוצאות הפרסום של סאבווי עמדו על למעלה מ-7 מיליון דולר. היא נותנת חסות גם ל- Dunks of the Nightב-ESPN ו- Fresh Take ששודר לאורף שידורי הפלייאוף של TNT.

 

אמריקן איירליינס קיבלה את התמורה הגדולה ביותר לכספה בקרב הספונסריות ברמת הקבוצות. חברת התעופה מעניקה חסות לשתי קבוצות: מיאמי ודאלאס (שתי הקבוצות שהעפילו השנה לגמר), והעסקאות הללו כוללות זכויות שם לאצטדיונים של שתי הקבוצות. החברה רשמה עלייה של 5.9% בשיעור המודעות של האוהדים, שהייתה שנייה רק לזינוק של קיה. הפעילות של החברה הייתה מוגבלות לקידומי מכירות בתוך האולמות, בלי פרסום ברמה הארצית.

 

זו הייתה העונה המלאה הראשונה של סטייט פארם כספונסרים של הליגה - היא חתמה על החוזה בפברואר 2010 – והחברה זכתה לחשיפה משמעותית בזכות מיקום הלוגו בזרוע הסל אליו הטביע גריפין, החברה המשיכה גם את ההתקשרות שלה עם לברון ג'יימס. 
בטל שלח
    לכל התגובות
    x