$
חסויות וזכויות שידור

האם לי נה תהפוך לטניסאית המרוויחה ביותר בעולם?

לאחר שזכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלה, כוכבת הטניס הסינית עשויה להתגלות כקלף שיווקי מנצח עבור מותגים זרים בסין

סוכנויות הידיעות 13:4219.06.11

לי נה - הטניסאית הסינית שעשתה היסטוריה וזכתה ברולאן גארוס, ובכך הפכה לסינית הראשונה שזוכה בגרנד סלאם – חתמה בסוף השבוע על הסכם חסות לשלוש שנים עם יצרנית הרכב מרצדס. ההסכם בשווי כולל של 4.5 מיליון דולר. לי נה מקבלת חסות גם מנייקי, רולקס, ספיידר טק והאגן דאז. על פי ההערכות, היא צפויה להרוויח לפחות 10 מיליון דולר בשנה הקרובות – וסכום זה צפוי לגדול.

 

לאחר שזכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלה, כוכבת הטניס הסינית עשויה להתגלות כ"אס" שיווקי למותגים זרים. 

 

כעת נתפסת לי נה כמייצגת של סין המודרנית, שהשפעתה על במת העולם המרכזית רק הולכת וגדלה.

 

לי אטרקטיבית גם מכיוון שהיא מייצגת את פרצופם של הסינים הצעירים שהם שאפתניים, בטוחים בעצמם ונחושים להשאיר חותם בכל דבר שהם עושים, אך עם זאת נשארים צנועים בקשר להישגים שלהם.  "העניין של המפרסמים בלי צפוי לזנק כעת, שכן היא אישיות הספורט המוכרת ביותר כיום בסין", מסביר שיאנג ווי, מנהל שיווק הספורט בחברת הפרסום אוגילבי אנד מאתר.

 

סוכנות הספורט הגדולה בעולם, IMG, מטפלת בחסויות של לי. "לי מדורגת כיום במקום הרביעי בדירוג שחקניות הטניס ותעריפי החסויות שלה זינקו פי 8 בחצי שנה", מפרט שיאנג, שסירב לחשוף פרטים על הסכמי החסות.

 

הפופולאריות שלה כיום גבוהה והיא צפויה לעקוף בקרוב ספורטאים מוכרים אחרים בסין, כגון כוכב הכדורסל יאו מינג ואצן המשוכות ליו שיאנג. "תעריפי החסויות של לי יכולים לטפס ל-200 מיליון יואן (21 מיליון יורו) השנה, מעל ל-130 מיליון יואן שמרוויח כוכב ה-NBA יאו מינג," נכתב בעיתון היומי "גואנגזהאו".

 

לי כבר הגיעה לחזית חסויות המותגים בתחילת השנה לאחר שהעפילה לגמר הגרנד סלאם הראשון שלה באליפות אוסטרליה הפתוחה.

 

לפני האליפות באוסטרליה היה ללי רק הסכם חסות אחד – יצרנית ביגוד הספורט נייקי. אולם בפברואר היא הוחתמה על ידי יצרנית הגלידה האמריקאית האגן דאז. 

 

 

לי נה. לפני אליפות אוסטרליה הפתוחה כמעט ולא היו לה ספונסרים לי נה. לפני אליפות אוסטרליה הפתוחה כמעט ולא היו לה ספונסרים צילום: איי אף פי

 

בליגה של פדרר

 

לי עלתה לליגה של הגדולים לאחר שהצטרפה לכוכבי טניס נוספים כמו רוג'ר פדרר ואנה איבנוביץ', בקידום מותג השעונים השוויצרי היוקרתי רולקס. החסויות עזרו ללי לדלג למקום ה-35 ברשימת הסלבריטאים בעלי ההון הסיניים לשנת 2011 שערך "פורבס", בזכות הון אישי המוערך ב-30.87 מיליון יואן. המומחים מעריכים שבדירוג הבא היא כבר תמוקם במיקום גבוה יותר.

 

על פי כתבה שפורסמה לאחרונה ב"יאנגצ'נג איבנינג ניוס", לי צפויה להרוויח השנה 150 מיליון יואן מהסכמי החסות מחברות מקומיות, בנוסף ל-20 מיליון יואן מנייק, 18 מיליון יואן מרולקס ו-8 מיליון יואן מהאגן דאז. 

 

כוכב הכדורסל יאו מינג מפרסם כיום מותגים בינלאומיים כמו משקאות הספורט גייטורייד של פפסי, מקדונלדס, וויזה, מחשבי אפל ומותגים סיניים לדוגמת צ'יינה יוניקום CDMA וצ'יינה לייף אינשורנס.

 

מייק בסטין, פרופסור לניהול מותגים המתארח באוניברסיטת החקלאות של בייג'ינג, אומר שמלבד היותה ספורטאית בעלת הישגים, ללי יש אישיות משעשעת ומדבקת. "היא הרבה יותר מרק שחקנית טניס מצליחה, ויכולה לבנות את שווי המותג שלה עם שורה ארוכה של מותגים, ולא בהכרח רק מותגי ספורט".

 

"בהשוואה ליאו מינג שמנוהל על ידי קבוצת הכדורסל, או לליו שיאנג שנוהל על ידי רשות הספורט הכללית של סין, ללי נה יש יותר חופש בבחירת הספונסרים", אומר שיאנג.

 

ב-2008, לי וכמה שחקנים מבטיחים נוספים שוחררו מהכללים הנוקשים של מערכת הטניס הרשמית של סין, והורשו לבחור בעצמם את המאמנים שלהם.

 

מאז לי אחראית למצבה הפיננסי. בלי תמיכה כלכלית מהממשלה, עליה להסתמך על החסויות ועל ניצחונות כדי להמשיך באימונים ולהשתתף בטורנירים.

 

"עליי להודות לספונסרים שלי, למארגני הטורניר ולקבוצה שלי", אמרה לי נה בנאום הניצחון שלה לאחר הגמר בצרפת.

 

"מילות התודה של לי לספונסרים במהלך נאום הניצחון יהפכו אותה לפופולארית ביותר בקרב המותגים. יש לה מוניטין של אדם שקל לעבוד איתו, והיא נתפסת כמי שמעוניינת לעבוד עם המותגים", מסביר שיאנג.

 

מומחים בתעשייה מוסיפים כי הפיכתו של טניס לספורט פופולארי ומסחרי יותר, תסייע לה לזכות בחוזים עם מותגים גדולים.

 

"טניס הוא ענף ספורט שנצפה פחות או יותר בכל מדינה בעולם", אומר בסטין. שיאנג, שמשמש גם כיועץ לאיגוד הטניס הסיני, אומר שעל אף שטניס עדיין נחשב ספורט אליטיסטי, ופחות פופולארי מכדורסל, כדורגל ופינג פונג, הניצחון של לי יעודד צעירים סינים רבים יותר לשחק טניס.

 

עם זאת, שיאנג אומר שעליית הערך המסחרי של לי תלויה גם בשאלה האם תוכל להאריך את הקריירה שלה ולהימנע מפציעות מסוכנות.

 

בסטין מוסיף כי השוק הסיני הופך למרכז התחרות העולמית, ולפיכך יותר ויותר חברות זרות יחפשו מפורסמים מקומיים לפרסום המוצרים או המותגים כדי לזכות ביתרון תחרותי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x