קווין דוראנט יכול להפוך ללהיט בקרב הספונסרים
השחקן המוערך והחרוץ של אוקלהומה מה-NBA מגיע משוק קטן אבל נחשב לאחד מהכוכבים האהובים בליגה. האם הוא יוכל להתחרות עם לברון ג'יימס על מעמד מותג הכדורסל מספר 1?
לקווין דוראנט, כוכב אוקלהומה סיטי ת'אנדר, יש חוזים עם נייקי, גייטורייד, EA ספורטס, אוזניות סקולקנדי ו- Degree Men, אך השוק של הקבוצה בה הוא משחק והאופי המאופק לא בדיוק הופכים אותו לדמות בולטת מלבד הביצועים המעולים שלו על המגרש.
דארן רובל, כתב עסקי הספורט של CNBC, החליט לבדוק אם דוראנט יכול להיות יותר נגיש ובעל יכולות לשווק יותר חברות.
אינדקס דייבי – בראון (DBI) מראה כי דוראנט דוקא מושך נותני חסות. הוא מדורג במקום ה-389 מתוך קרוב ל-2,800 מפורסמים שבמאגר המידע שלהם.
הנשאלים החשיבו את מעמדו בשוק החסויות כטוב מזה של סטיבן קולברט, ג'ק ניקולאס או וויל פארל.
נתוני DBI משקפים כי האוהדים מאמינים יותר לו מאשר לכוכבים רבים ב-NBA. וכך החסות שלו בעלת משמעות גדולה יותר מאשר כמעט כל שחקני ה-NBA. רק שאקיל או'ניל, דווין וויד ודוויט הווארד בעלי כוח משיכה משמעותי יותר ב-NBA מאשר דוראנט.
"עבור בחור שקט למדי בשוק ספורט קטן, מדובר בניקוד מרשים", אומר מאט דלזל ממרקטינג ארם, שמנהלת את DBI. "מדובר פה בבחור שמתרכז רק בעבודה שלו ולא מחפש תשומת לב תקשורתית, לא דורש את אור הזרקורים. אני חושב שבגלל זה הוא נחשב בחור אהוב למדי".
בהחלט עוזר שהוא כל כך פעיל ברשת החברתית. הודות ל-680 אלף העוקבים אחריו בטוויטר, נייקי השתמשה בו בקמפיין ויראלי בשם "כוכב על בבית של השכן", שגרף מיליון צפיות. אפליקציה מטעם רוק סופטוור בשם עולמו של קווין דוראנט כבר בדרך.
"הוא אמיתי, מה שרואים זה מה שמקבלים", אומר הסוכן שלו, אריק גודווין. "הוא לא קולני, אבל הוא אמין כמו פטיש בערכת כלי העבודה שלכם".
על אף ההסכם בשווי 60 מילין דולר שהוא חתם עם נייקי, דוראנט רצה לשמור על עקביות עם דמות "הבחור הרגיל" שלו. כך שהוא התעקש שהנעל שעיצבו עבורו היא הנעל הייחודית הזולה ביותר שנייק מוכרת. Nike Zoom KD III שלו נמכרת תמורת 85 דולר.
"כולם מדברים על השוק הקטן", אומר גודווין. "ספורטאי יכול להוסיף גדולה לשוק קטן. תראו מה עשינו עם דוויט באורלנדו או לברון בקליבלנד."
התחום היחיד שבו דוראנט כן יכול להשתפר הוא במודעות. דוראנט זכה לניקוד גבוה יותר משחקן הכדורסל הממוצע בקטגוריות המשיכה, ההתרגשות והכישרון, בסקר נילסן/אי-פול. אך זכה בניקוד נמוך מהממוצע במודעות.
"האישיות שלו לא מוכרת או מובנת במיוחד", מסביר רנדי פרקר, דובר מטעם עורכי הסקר. "מה שאנשים מכירים עליו, מה שהם יודעים זה רק כמה דגשים. אך ככל שההצלחה על המגרש תמשיך, יש לו הרבה מקום לגדול מבחינת קטגוריית המודעות."
ניצחון על המאבריקס והעפלה לגמר ה-NBA בהחלט תעזור.