יוסאיין בולט הוא הספורטאי הטוב בעולם לשיווק מוצרים
האצן המהיר בעולם עקף את לברון ג'יימס ברשימת הספורטאים בעלי המותג החזק ביותר לפרסום ושיווק מוצרים בעולם, כך לפי SportsPro
12:5418.05.11
יוסאיין בולט, האצן שובר השיאים מג'מייקה, הוא הספורטאי הטוב ביותר לשיווק מוצרים (marketable) - כך לפי סקר מיוחד של מגזין SportsPro.
בולט עקף את הספורטאי השיווקי ביותר מהשנה שעברה, לברון ג'יימס, כוכב מיאמי היט, שנמצא במקום השני בסקר השנה. כריסטיאנו רונלדו,
הרשימה כוללת 50 שחקנים שמגזין SportsPro בחר לפי חישוביו ונתונים שיש בידיו. הם מדורגים, בעצם, לפי שווי למותג שלהם והיכולת שלהם לשווק מוצרים ברמה הגלובלית.
ברשימה של 2011 ישנם 16 ספורטאים חדשים ורק חמש נשים.
ברשימה יש 19 ספורטאים אמריקאים, שישה בריטים ובסך הכל ספורטאים מ-19 מדינות ו-18 ענפי ספורט, ביניהם שבעה נהגי מרוץ ושבעה שחקני כדורסל. ברשימה רק שישה שחקנים כדורגל.
חמשת הספורטאים הטובים ביותר לשיווק מוצרים הם יוסאיין בולט, לברון ג'יימס, כריסטיאנו רונלדו, ליאו מסי ונהג המירוצים לואיס המילטון. את העשירייה הראשונה סוגרים כרמלו אנת'וני מניו יורק ניקס, סבסטיאין פטל מקבוצת הפורמולה 1 רד בול, השחיין מייקל פלפס, קרוליינה ווזניאקי, הטניסאית הבכירה בעולם והאישה ראשונה ברשימה, ואחריה מהדרה סינג דוני, שחקן קריקט הודי.