ההתעניינות בקניית קיה בארה"ב עולה בזכות הדאנק של בלייק גריפין
שחקן הקליפרס עזר ליצרנית הרכב, עמה הוא חתום על הסכם חסות, למכור יותר מכוניות בארה"ב. הקונים אמרו כי הסבירות שיקנו מכונית של קיה עלתה ב-20%, יום לאחר ההטבעה המנצחת
אחת הדוגמאות המעניינות ביותר לפרסומת סמויה באה לידי ביטוי בגמר תחרות ההטבעות באול-סטארס, כששחקן הלוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין הטביע מעל מכסה של מכונית. זו היתה מכונית של חברת קיה, שהיא המכונית הרשמית של ליגת ה-NBA. גריפין לא החליט סתם כך להטביע מעל המכונית ברגע האחרון.
כחלק מההסכם, קיה וגריפין הסכימו לקיים קשר פורמלי יותר אם יזכה בתחרות ההטבעות. מה שבטוח - הפרסומת הסמויה כבר עכשיו נושאת תוצאות. לא ידוע כמה מכונית נמכרו בזכות הקפיצה של גריפין, אך לפי Edmunds.com, אתר למידע בנוגע למכוניות, הקונים אמרו כי הסבירות שיקנו מכונית של קיה עלתה ב-20%, יום לאחר התחרות, בהשוואה ליום ראשון ממוצע. הסבירות שיקנו דגם אופטימה עלתה פי 2 (104%), המודל הספציפי שבו השתמש גריפין.
"הצלחת פרסומת סמויה תלויה בהקשר", ומר קרל בראור, אנליסט ראשי באתר ל-CNBC. "כשראיתי את האירוע ואת האופן שבו הציגו את האופטימה, ידעתי שמדובר במהלך גאוני".
לדברי בראור, מכיוון שגריפין לא עשה הרבה עם המכונית עצמה, זה נראה טבעי יותר ולפיכך יעיל יותר. "זו היתה צורת הפרסומת הסמויה החכמה ביותר", מסביר בראור. "אם היא בוטה ומפריעה, ובהחלט לא עובדת על הצעירים. אם זה תלוי קונטקסט ועדין, כמו במקרה הזה, זה עובד."
המספרים למעשה מדברים בעד עצמם: התנועה למותגי קיה באתר צמחה ב-27% בהשוואה ליום ראשון טיפוסי. ההתעניינות במותג אופטימה זינקה ב-64%. מדובר בנתון גבוה למדי כשלוקחים בחשבון שההתעניינות הממוצעת לכל החברות עלתה רק ב-3% באותו היום.