מנצ'סטר יונייטד: מחאת האוהדים נגד משפחת גלייזר פגעה בהכנסות
מחקר: הכנסות המועדון ממכירת מרצ'נדייז ירדו ב-10% בשנה האחרונה; הליגה הספרדית עומדת בראש טבלת המכירות
הכנסותיה של מנצ'סטר יונייטד ממכירת מרצ'נדייז נפגעו קשות בגלל המחאות של האוהדים נגד משפחת גלייזר, הבעלים של המועדון. כך לפי חברת מחקר שוק הספורט הגרמנית Sport+Markt, בו נבדקו 182 מועדונים ונערכו סקרים בקרב 10,000 אוהדים ברחבי העולם
לפי המחקר, ההכנסות
ב-Sport+Markt לא חשפו מספרים מדויקים, בעקבות דרישת המועדונים, אבל הממצאים עשויים לפגוע במאמצים של יונייטד לחתום על חוזה חדש עם נייקי, נותנת חסות הלבוש של הקבוצה.
מנצ'סטר יונייטד, לפי הדיווחים, דורשת מניקיי להגדיל את ההסכם ב-50%; עם זאת המכירות הנמוכות של חולצות נייקי פוגעת במשא ומתן. נייקי ומנצ'סטר יונייטד חולקות הכנסות ממכירת חולצות של הקבוצה.
לפי Sport+Markt, לה ליגה, הליגה הספרדית הבכירה, עומדת בראש טבלת מכירות המרצ'נדייז, עם הכנסות של 190 מיליון יורו. 80% מההכנסות של הלה ליגה מגיעות ממכירת חולצות רפליקה של ברצלונה וריאל מדריד.
הפרמיירליג נמצאת במקום השני עם 167.5 מיליון יורו, הבונדסליגה שלישית עם 129.7 מיליון יורו, הסריה A האיטליקית רביעית (76.9 מיליון יורו) והליגה הצרפתית חמישית עם הכנסות ממצ'נדייז של 66.6 מיליון יורו.
לפי המחקר, באירופה נמכרו 13.7 מיליון חולצות בעונת 2009/10, כ-11.4 מיליון מהן (83%) היו של אדידס ונייקי. 34 מותגים אחרים חולקים את 17% הנותרים.
10 המוכרות המצטיינות של מרצ'נדייז באירופה הן: ריאל מדריד (ראשונה), ברצלונה, ליברפול, באיירן מינכן, מארסיי, מנצ'סטר יונייטד, מילאן, אינטר, ליון ופנרבחצ'ה.