$
עסקי ספורט

ESPN נתן את המפתחות לכתב אחד

ביל סימונס, בעל הטור המשפיע ביותר בספורט האמריקני, חידש את החוזה עם אתר ESPN. המטרה: להתמודד עם היחלשות אתרי הספורט הקלאסיים ולהציב אלטרנטיבה לתרבות הבלוגים המתפתחת במהירות

אסף רותם 15:2721.02.11

ביל סימונס, כוכב ה"ניו מדיה" הגדול ביותר בארה"ב במונחים של תקשורת וספורט, קיבל את הצעת חייו. סימונס חידש את חוזהו עם ESPN, שנמצאת בבעלות דיסני, בצעד אמיץ עבור שני הצדדים: הוא מקבל את החופש להוכיח את כישוריו ואת היצירתיות שלו, בעוד שהאתר מקבל זריקת חיים חדשה – ונחוצה.

  

ESPN
מגבה כעת את סימונס לפתוח אתר משל עצמו, כדי להתחרות בכוחות עולים כמו SBNation – אתר שמאגד כמעט 300 בלוגים מצוינים.

  

לפי נתוני גוגל טרנדס, מנובמבר 2010 איבד אתר ESPN כמעט שליש מהתעבורה בו, שהגיעה אז לכ-2 מיליון גולשים ליום. לעומתו, SBNation הכפיל את התעבורה פי 10 בשנתיים, עד לשיא של כמעט 150 אלף קליקים ליום. למעשה הוא קרוב לעבור את ספורטס אילוסטרייטד למרות שזה האחרון נהנה מהמשאבים של הבעלים טיים וורנר.

 

החתמתו של סימונס על חוזה עצום מצביעה על כך שדעיכתם של אתרי הספורט הרשמיים בארה"ב אינה טרנד חולף. נראה כי אוהדי ספורט אמיתיים אינם מייחסים חשיבות רבה לאתרי הספורט "הרגילים", הארציים. לכל ליגה יש אתר משלה, ובנוסף, השוק האמריקאי הוא מלכתחילה מקומי: אוהדי ניו יורק מגלים מעט מאד עניין בכוכבי קנזס סיטי, ולהיפך. ולכן, העיתונות המקומית והבלוגים המקומיים עדיין דומיננטיים מאד בסקופים, בעוד שהעיתונות הארצית – ובעיקר אתרי האינטרנט שבבעלותה – מתקשה לעמוד בקצב.

  

מעמד של כוכב

  

סימונס התפתח בניו מדיה למעמד של כוכב, באמצעות הטורים שלו תחת הלייבל "the sports guy” וכמה חשבונות טוויטר. הוא היה זה שהגה את הסדרה 30 ב-30, שמגוללת 30 סיפורי ספורט מצוינים מ-30 שנות הקיום של הערוץ.  עכשיו, הוא מקבל מדיסני את חלום חייו, בסיכון כספי מינימלי: הרשת תקים עבורו את האתר, תבנה עבורו את מודלי הרווח ותפתח אותם, והוא יקבל הפניות מעמוד הבית של ESPN, מה שמבטיח לו ערוץ שיווק מעולה.

  

מספרים לגבי העסקה לא התפרסמו, אך עמיתו של סימונס ריק ריילי קיבל - לפי דיווחים בעבר - 17 מיליון דולר ל-5 שנים. ההערכות הן כי סימונס יקבל כמיליון שקל בשנה לתפעול שוטף של תוכן בלבד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x