האם מוחמד עלי נחשב עדיין מותג?
חברת גרינליייט הפכה להיות המחזיקה הבלעדית בזכויות שמו של המתאגרף באירופה ואסיה, ורוצה לקדם אותו כפרזנטור של מוצרי יוקרה
למרות שהוא חולה פרקינסון וכמעט ולא מבלה באור הזרקורים, מוחמד עלי, אלוף העולם לשעבר באגרוף ואחד מהדמויות החשובות ביותר בארצות הברית במאה ה-20, נחשב לאחד המותגים המוכרים ביותר בעולם הספורט.
בשנים האחרונות כמעט ולא השתמשו בשמו של עלי או בדימוי שלו. לפי CNBC, חברה
בהנחה שאפשר לעשות יותר עם המותג, חברת גרינליייט, שבבעלותה זכויות על שמן של דמויות היסטוריות כגון איינשטיין, ג'וני קאש, האחים רייט וסטיב מקווין, הפכה להיות המחזיקה הבלעדית בזכויות על שמו של עלי באירופה ואסיה.
"מוחמד עלי הוא בעל אישיות נעלה", הסביר דיוויד רידר, סגן נשיא גרינלייט. "המותג היה פסיבי למדי בארצות הברית. אנחנו רוצים למתג אותו דרך העולם, שבו הוא מרכזי יותר בהתחשב במדליית בזהב ברומא, הקרבות ההיסטוריים שלו מסביב לעולם ותפקידו כשגריר לזכויות אזרח".
עלי יפרסם שירותים פיננסים?
רידר אומר שבחזונו עלי יופיע בפרסומות למוצרי יוקרה, כולל מכוניות וחברות לשירותים פיננסיים. לאחרונה הופיע עלי בפרסומת ל-UBS. עם זאת, מנהליו של עלי לא יסכימו לכל, ורידר עודכן על כך מבעוד מועד.
"אני חושב שהוא יתאים לאלכוהול יוקרתי, וודקה למשל", אומר רידר. "אבל אנחנו כבר עכשיו יודעים שהוא לא יסכים לעשות את זה. זו רק קטגוריה אחת".
רידר אומר שלאחר השנה האחרונה עם טייגר וודס, לברון וג'יימס ברט פארב, החברות מרגישות יותר טוב לגבי השימוש בספורטאים מתים או כאלה שפרשו כבר, ובעלי סיכוי נמוך יותר להסתבך בצרות לעומת הספורטאים הפעילים כיום.
לדבריו של רידר ההשתתפות פעלה של עלי בפרסומות או בשיווק אינה מובטחת. עלי, שיחגוג יומולדת 69 בחודש הבא, חולה כאמור בפרקינסון, ולא צפוי לקחת חלק פעיל באירועים שונים.