$
עסקי ספורט

מונדיאל בקטאר יביא לצמיחה של 24 מיליארד דולר בתעשיית הכדורגל במזרח התיכון

כך לפי מחקר של חברת הייעוץ גרנט ת'ורנטון. בקטאר טוענים כי 82% מאוכלוסיית העולם יצפו במשחקי המונדיאל ב-2022 בפריים טיים אם אם יזכו באירוח

סוכנויות הידיעות 11:5825.11.10

מונדיאל בקטאר יביא לצמיחה של 14 מיליארד דולר בתעשיית הכדורגל במזרח התיכון, כך לפי מחקר שעשתה חברת הייעוץ גרנט ת'ורנטון (Grant Thornton) עבור ועדת הצעת אירוח המונדיאל בקטאר ב-2022.

 

לפי הבדיקה, הכדורגל הוא הספורט מספר אחד במזרח התיכון, אבל הוא אפילו לא מגרד את
הפוטנציאל המסחרי שלו. מונדיאל בקטאר 2022 ישמש כזרז לצמיחת הכדורגל באזור.

 

לפי גרנט ת'ורנטון, הצמיחה בתעשיית הכדורגל במזרח התיכון תצמח ב-14 מיליארד דולר עד 2022 במקרה של הענקת המונדיאל לקטאר (צמיחה של 52%). התעשייה תחווה צמיחה נוספת של 10 מיליארד דולר עד 2042.

 

עוד לפי גרנט ת'ורנטון, המיקום של קטאר יאפשר להעביר את משחקי המונדיאל בפריים טיים של 82% מאוכלוסיית העולם, עם פוטנציאל לשיא של 3.2 מיליארד צופים במשחק. מדובר על כך שפיפ"א יכולה להביא הכנסות שיא מהסכמי טלוויזיה למונדיאל ב-2022. גם מבחינת הכנסת הכדורגל באזור מזכויות שידור תהיה צמיחה של 30% ל-550 מיליון דולר עד 2022.

 

לפי המחקר, מספר הצופים במשחק יצמח ב-13.4% (4.2 מיליון איש) ב-2022, ויותר נשים יגיעו למשחקים - כיון שרק 3.3% מהצופים במשחקי הכדורגל במזרח התיכון הן נשים. אם המונדיאל ב-2022 ישוחק בקטאר אז נתון זה יצמח לקרוב ל-10%. 

 

בקטאר מבליטים גם שיהיה יתרון גדול לפיפ"א בכל הקשור למכירת חבילות אירוח למשחקים בקטאר - מה שיאפשר לה להרוויח ממכירת תאי VIP, בניגוד למה שקרה במונדיאל 2010 בדרום אפריקה. ועדת ההצעה של קטאר מסבירה כי הקרבה היחסית לאירופה תאפשר רווחים מקסימליים עבור פיפ"א מאירוח.

 

יתרון נוסף שמובלט במחקר הוא הקירבה של קטאר להודו, אשר תאפשר לפיפ"א להיכנס לשוק ההודי המונה 1.1 מיליארד איש.  

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x