IMG הפסידה 4.6 מיליון דולר מפרשת טייגר וודס
בשנה שעברה דיווחה סוכנות הניהול IMG על הכנסות של 774 מיליון דולר מיחידת הספורט והבידור. כלומר - אפילו טייגר וודס לא ממש משמעותי עבור סוכנות הספורט הגדולה בעולם
המסמך מספק את התמונה הפיננסית המקיפה ביותר אל חברת ניהול הספורט החזקה והפרטית ב-50 שנותיה.
כמו סוכנויות אחרות, IMG גובה מלקוחותיה 15%-20% על עסקאות החסות שהיא סוגרת, כך שאם החברה הפסידה 4.6 מיליון דולר על החסויות של וודס, הגולפאי הפסיד בעצמו עסקאות בשווי 23-30 מיליון דולר בשנה שעברה.
עם זאת, לא ידוע אילו עמלות וודס משלם לחברה. ההנחה היא שלקוח בולט כמו וודס ישלם עמלות נמוכות מהמקובל. הסוכן של וודס מארק סטיינברג, העומד בראש יחידת הגולף של IMG, לא הסכים להגיב על היקף ההפסדים של הלקוח שלו מחסויות.
המיתון היה מוצלח
וודס, המופיע במסמך בסעיף הגולף כ"לקוח מרכזי", איבד את החסויות שלו מאקסנצ'ור ומ-AT&T בדצמבר 2009 ואת החסות של גייטוראייד בפברואר השנה בעקבות שערוריית הבגידות שלו. הניצחון האחרון שלו היה במאסטרס באוסטרליה לפני יותר משבעה חודשים, לפני תאונת הרכב שהיתה אות הפתיחה לנפילתו.
IMG, חברת ניהול הספורט הגדולה בעולם, נרכשה על ידי פורסמן ליטל בנובמבר 2004 תמורת 760 מיליון דולר. לחברה 2,750 עובדים ב-30 מדינות. החברה מעורבת בכ-11 אירועי ספורט ובידור מדי יום.
המסמך מפרט את ההכנסות מהפעילויות הרבות של IMG והוא שימש לגיוס 300-350 מיליון דולר למימון החוב הקיים ולחיפוש רכישות חדשות שאינן קשורות לייצוג לקוחות. דובר מטעם IMG לא הגיב לגבי המסמך. מקור הבקי במצגת בת ה-40 העמודים ובתכליתה אמר ל-CNBC שהמימון היה מוצלח וכי הוא נסגר בשבוע שעבר. מספר המשקיעים ושמותיהם לא פורסמו.
הצבת ההפסד מהחסויות של וודס לעומת שאר ההכנסות של החברה ממחישה עד כמה הספורטאי המזוהה ביותר של החברה הוא בלתי משמעותי ביחס להכנסה הכוללת.
בדו"ח צוין כי אף לקוח יחיד, או כל נכס בניהול IMG לצורך העניין, אינו מרוויח יותר מ-2% מההכנסות של יחידת הספורט והבידור של החברה.
בשנה שעברה IMG דיווחה על הכנסות של 774 מיליון דולר מיחידת הספורט והבידור, הכוללת ייצוג, מכירות חסות וניהול אירועים, ו-241 מיליון דולר מזרוע המדיה, המשווקת ומפיצה חבילות תוכניות ספורט לצופים ביותר מ-150 מדינות. בדו"ח נכתב כי הרווח התפעולי של החברה ב-2009 היה 85.3 מיליון דולר.
החדשות על המימון שגייסה IMG הגיעו לאחר דיווחים ש-KKR מעוניינת לרכוש את קריאייטיב ארטיסטס אייג'נסי (CAA). שתי הסוכנויות מוזכרות לרוב ביחד כיוון שהן מייצגות ספורטאים. בחלק מהמקרים הן אף מייצגות את אותם הספורטאים, כמו במקרה של פייטון ואלי מאנינג ולאדייניאן טומלינסון.
CAA מייצגת את כדורגלנים בחוזים שלהם, ואילו IMG מטפלת בחסויות שלהם.
האמת היא שאף ש-CAA עדיין מאוד מעורבת בייצוג, IMG גילתה כי מבחינות רבות ייצוג ידוענים אינו הדרך הטובה ביותר להרוויח במאה ה-21. לפי המסמך, רק 3% מהרווח התפעולי של IMG הוא מלקוחותיה.
עם הפנים לסין
פרט לנתח של 15%-20% מהחסויות של הלקוחות, במסמך נכתב כי החברה מקבלת 10%-20% מה- appearance fees ו-3%-20% ממשכורות הלקוחות כדמי מו"מ על חוזים.
כיוון שספורטאים כבר לא מהווים את המוקד המרכזי של החברה, מקור הבקיא בגיוס הכספים אמר כי המימון החדש לא ישמש להחתמת טייגר וודס או רוג'ר פדרר הבא.
במקום זאת הכסף ישמש לצמיחה באסיה, שם נוצרות רק 15% מההכנסות, וכן להרחיב את השליטה בשוק הקולג', שהחברה כבר שולטת בו לאחר רכישת CLC והוסט קומיוניקיישנס בשנה שעברה. ספורט מכללות הוא אחד מהתחומים עם הצמיחה המהירה ביותר לחברה, והוא הכניס 25.7 מיליון דולר ב-2009, לפני יחידות הטניס (16.4 מיליון) והגולף (14.4 מיליון דולר), לפי הדו"חות הכספיים שהוכנו למלווים פוטנציאליים.
הסברה היא שפעילות המכללות של IMG תצמח ב-60% השנה ליותר מ-40 מיליון דולר. אף שהם זוכים לפרסום רב, קבוצת האוניברסיטאות של החברה הכניסה 2.9 מיליון דולר ב-2009. קשרים בינלאומיים שנוצרו לאחרונה כוללים שותפות תוכן עם CCTV בסין, יוזמה משותפת לפיתוח נכסי ספורט עם החברה הגדולה בהודו ועסקה להקמת הפרמייר ליג ההודית, ליגת קריקט שבה שלפי ההצעה שהכניסה 1.8 מיליארד דולר בשנתה הראשונה.