בעקבות לחץ דתי: יונדאי הורידה פרסומת שהציגה אנשים הסוגדים לכדורגל
הפרסומת הורדה בעקבות לחץ של ארגונים קתוליים, שזעמו על השימוש בדימויים דתיים - כדורגל דמוי ישו ואכילת פיצה במקום לחם הקודש
יונדאי, אחת מהספונסריות הרשמיות של מונדיאל 2010, הורידה מהאוויר פרסומת טלוויזיה שהוכנה עבור תקופת הגביע העולמי, לאחר מחאות של עורכי דין קתוליים שכינו את התשדיר "חילול קודש", כך מדווח האתר "ספורטס ביזנס ג'ורנל".
פרסומת "החתונה", שאורכה שלושים השניות ושודרה
לדברי גופים קתולים: "הפרסומת מתארת את עבודת הכנסיה וכוללת דימויים טעונים בקונוטציות דתיות. בין הדימויים - כדורגל עם כתר עשוי קוצים (דימוי מקובל של ישו) ומאמינים שכורעים ברך בזמן שהם מקבלים פיצה על תקן לחם הקודש". כאמור, עורכי דין וכן בלוגרים קתולים לא חשבו שהפרסומת משעשעת.
ביונדאי טענו שהפרסומת מבוססת על כנסיה אמיתית, הלוא היא "הכנסיה המרדונית" בעיר רוסריו שבארגנטינה, שמוקדשת לסגידה לדייגו מראדונה, מאמן נבחרת ארגנטינה. מחברת המכוניות נמסר עוד כי: "לא הייתה כוונה לפגוע, אלא לחבר בצורה הומוריסטית בין התשוקה לכדורגל של אוהדים לבין הנאמנות של לקוחות למכוניות".
דובר יונדאי הוסיף: "המחאות שהתקבלו גרמו לנו לחשוב שטעינו, אז החלטנו לעשות את המעשה הנכון ולהוריד את הפרסומת".
במקביל, פרסומת אחרת של יונדאי, שמשודרת בימים אלה בצפון אמריקה, עשויה לעצבן גופים הקשורים לבטיחות בדרכים. בפרסומת נראות שתי קבוצות של מכוניות, המייצגות את ברזיל ואת ארגנטינה, מקיימות ביניהן משחק כדורגל.