ביצועי נבחרת אנגליה במונדיאל יוכלו לאושש את כלכלת בריטניה
מחקר: הצלחה לאנגליה במונדיאל עשויה להזניק את המכירות הקמעונאיות. אם הקבוצה של פאביו קאפלו תניף את הגביע המגזר הקמעונאי של בריטניה עשוי ליהנות מעלייה בהכנסות של 2.01 מיליארד ליש"ט
הביצועים של נבחרת אנגליה במונדיאל עשויים להגביר את המכירות הקמעונאיות, המקוונות ובחנויות, לפי מחקר שפרסם אתר השוואת המחירים קלקו (Kelkoo.co.uk).
התחזית היא שהמכירות יעלו ב-987 מיליון ליש"ט אם אנגליה תעבור לסיבוב השני של הטורניר, ויזנקו אף מעבר לכך אם הקבוצה
פאבים, מועדונים ובתי קפה ירוויחו גם הם, והצפי הוא לעלייה של 305 מיליון ליש"ט אם אנגליה תהיה האלופה, וההוצאה המקוונת תזכה גם היא לעלייה של 205 מיליון ליש"ט אם אנגליה תגיע לגמר.
לפני תחילת התחרות צפויה עלייה משמעותית בשדרוגי טלוויזיה ובמכירות מוצרים נלווים וביגוד ספורט, ו-15% מכלל הקניות המקוונות צפויות להתמקד בטלוויזיות ובמוצרי חשמל, 11.9 בביגוד ספורט ו-11.6% במזכרות הקשורות למונדיאל.
"ההערכה היא שמונדיאל 2006 הגביר את המכירות הקמעונאיות בבריטניה ב-1.25 מיליארד ליש"ט", אמר ברוס פייר, מנהל קלקו בריטניה.
"מומחים טוענים כי הטורניר עשוי גם להגדיל את שיעור הצמיחה הכלכלית במדינה ואת אמון הצרכן", הוא הוסיף. "בסופו של דבר, ניצחון במונדיאל עשוי להביא לצמיחה של 0.7% בתמ"ג".
הנתונים התבססו על ניתוח השפעות מונדיאל 2006 על התעשייה הקמעונאית, יחד עם הערכות סחר ודו"חות מחקר קודמים.