פיפ"א מתגוננת מפני האשמות על נוקשות יתר נגד משווקים לא מורשים
התאחדות הכדורגל העולמית הנחתה אנשי ביטחון ושוטרים לשפוך משקאות שאינם שייכים לאחד ממותגי הספונסרים של המונדיאל. זה רק אחד מהצעדים שנוקטת פיפ"א נגד עסקים קטנים ובינוניים שמנסים לנצל את מותג המונדיאל כדי להגביר את המכירות
הפעולות מכוונות להגן על בלעדיותם של הספונסרים
אך התאחדות הכדורגל העולמית חייבת להגן על עצמה מפני ההאשמות על נוקשות יתר ועל איום על בתי עסק מקומיים בדרום אפריקה בזמן שהיא מנסה להגן על הספונסרים שלה. סוחרי רחוב ליד האצטדיונים התבקשו לשפוך את המשקאות שאינם שייכים לאחד ממותגי הספונסרים לתוך בקבוקים חסרי סימן מסחרי. זה רק אחד מהצעדים שבהן נוקטת פיפ"א.
"ללא תמיכה מסחרית, פיפ"א לא תוכל לקיים את האירוע", אמר תיירי וויל, מנהל השיווק של פיפ"א, במסיבת עיתנאים.
עלות ארגון מונדיאל 2012 היא כמעט 1.5 מיליארד דולר.