לצד מי יעמדו הספונסרים: האוהדים או הבעלים?
אוהדי מנצ'סטר יונייטד דורשים מהשותפים העסקיים של המועדון להפעיל לחץ על הבעלים כדי שיימכרו את המועדון ל"אבירים האדומים". על הדרך הם מעלים כמה שאלות מעניינות בקשר למחוייבות של הספונסרים
עמותת אוהדי מנצ'סטר יונייטד (MUST) החלו להתמקד בספונסרים ובשותפים המסחריים של המועדון כחלק מהמאבק נגד הבעלים האמריקאיים של הקבוצה, משפחת גלייזר. ב-MUST החלו בקמפיין שדורש מהספונסרים של הקבוצה – בין השאר, נייקי, באדווייזר, אאודי, Betfair ועוד – "לבחור צד".
לקראת המשחק מול טוטנהאם שנערך בשבת הניפו האוהדים שלט ענק עם שמות הספונסרים והלוגו שלהם עם הכיתוב "זה הזמן לבחור צד: האוהדים או הגלייזרים". "אנחנו רוצים שהספונסרים גם ישלחו מסר ברור לגלייזרים שזה הזמן שלהם לעזוב", נמסר מ-MUST.
MUST, ארגון בהתנדבות, מעוניין שהספונסרים יעזרו במאבקו להעביר את השליטה על הקבוצה מידיהם של הגלייזרים – שעם הרכישה הממונפת של המועדון הכניסו אותו לחובות של כ-700 מיליון ליש"ט. ב-MUST מעוניינים שהמועדון יעבור ליד האוהדים וקבוצת הרכישה – "האבירים האדומים".
הלחץ של MUST יוצר שאלה מעניינת לגבי המחויבות של השותפים העסקיים לבעלי הקבוצה. מצד אחד הספונסרים גויסו על ידי משפחת גלייזר ואנשי המועדון – ובכל זאת, כסף נדבק לכסף. מה גם, שלא בטוח איך יגיבו בעלי קבוצות אחרים למהלכים של ספונסרים נגד בעלי קבוצה.
מצד שני MUST מייצגת יותר מ-154 אלף אוהדים שמעוניינים לראות את המשפחה האמריקאית מוכרת את המועדון. הספונסרים, בראש ובראשונה, פונים לאוהדים כשהם חותמים על חוזה חסות. ללא אוהדים הם לא היו חותמים על החוזה.
"השינוי של הבעלות יביא לספונסרים שווי וערך אדיר בגלל חיבור משפחת מנצ'סטר יונייטד יחדיו", נמסר מ-MUST.
"ספונסרים רוצים להרוויח מיחסי קירבה עם אחד ממועדוני הכדורגל האהובים ביותר בעולם אבל הערך הפרסומי והמותגי שלהם יורד בגלל החוסר פופולאריות של הבעלים הנוכחיים", הסביר דאנקן דראסדו, מנכ"ל MUST.
העמדה של MUST, מחאה יצירתית ביותר, שמה את הספונסרים במצב מוזר וגם בפני שאלה הקריטית: למי שייך המועדון? למי שייך המותג של מנצ'סטר יונייטד?
אין ספק שהתשובה של הספונסרים לאתגר שהציבו ב-MUST תשפיע על עתיד המועדון בעל השווי הגבוה בעולם.