ההצלחה של ברצלונה עולה לה ביוקר
הרווח של אלופת אירופה צנח ב-50% במחצית השנייה של 2009 בשל עליות במשכורות ובונוסים על הביצועים
הרווח של ברצלונה, אלופת אירופה, צנח ב-50% במחצית השנייה של 2009 בשל עליות במשכורות ובונוסים על הביצועים.
מספר השיא של שישה תארים שבהם זכתה הקבוצה בעונה שעברה, והמרוץ שלה לשחזר את ההצלחה בליגה המקומית והאירופית, הובילה לכך שפרמיות הביטוח גבוהות מדי והדבר מקשה
חברות הביטוח נמנעות מלכסות את מועדוני הכדורגל מפני בונוסים מכיוון שרק מספר קטן של קבוצות צמרת מבקשות זאת, ובכך מבטלות את חלוקת הסיכון על גבי מספר רב של לקוחות, מסביר ג'ונתן קול, סוכן ביטוח בחברת ג'רדין לויד תומפסון בלונדון.
ב-28 בינואר דיווחה ברצלונה כי רווחי המחצית השנייה של השנה נפלו ל-8 מיליון יורו (10.8 מיליון דולר). ההכנסות עלו ב-20% ל-222.8 מיליון יורו. בויקס סירב לחשוף את חברות הביטוח עימן ניהלה החברה משא ומתן, וגם לא מה גובה הבונוסים שיחולקו השנה.
לא רוצים לבטח
בעוד שהקבוצה צפויה להכניס קרוב ל-30 מיליון יורו אם תזכה שוב באליפות הצ'מפיונס ליג במאי, כמחצית מהסכום יוקצה לבונוסים, כך להערכת סגן נשיא הקבוצה לשעבר, פראן סוריאנו. לשחקנים רבים סעיפים בחוזה שלהם שמעניקים להם בונוסים לאחר זכיית הקבוצה בטורניר או באליפות.
מנצ'סטר יונייטד שזכתה באליפות הצ'מפיונס ב-2008, לא רוכשת כיסוי, אמר דובר הקבוצה פיל טאוסנד, בעוד שדובר אינטר, פאולו ויגאנו, אמר כי אין באפשרותו לספק מידע לגבי התנהלותה של אלופת הליגה האיטלקית. באיירן מינכן וליון שנפגשו בחצי הגמר השני גם לא הגיבו בנושא.
לטענת סוריאנו, 18 מהקבוצות המובילות באירופה בעונת 2005-6 דנו בהקצאת מיליון יורו כל אחת למאגר שבו תשתמש אלופת הצ'ימפיונס ליג כדי לשלם על הבונוסים. "בסופו של דבר לא היו מספיק קבוצות שהיו מעוניינות בכך", אמר סוריאנו, שמשמש כיום כנשיא חברת התעופה Spanair.
ברצלונה יכולה להוריד את הפרמיה שלה בכך שתבטח עצמה נגד זכייה בשני תארים או יותר העונה, הסבירה סוכנות הביטוח מארש. אולם בויקס אומר כי לברצלונה יש תקציב רק להצלחה אחת העונה.
היתרון הפיננסי של הניצחונות ישתלם בסופו של דבר
, הוא מתעקש. ההצלחות של העונה שעברה עזרו לברצלונה להשיג הסכם חסות לשלוש שנים עם טורקיש איירליינס, וחוזה לארבע שנים עם אמירייטס טלקומיניקשיין. ברצלונה שואפת להפוך לקבוצה הראשונה שזוכה שנתיים רצוף באליפות אירופה מאז מילאן ב-1990. "אנחנו לא מודאגים", אומר בויקס. "מותג ברצלונה מתחזק כל הזמן."