שוק הספונסרשיפ העולם ב-2009: 44 מיליארד דולר
הספורט מקבל את הנתח הגדול ביותר בשוק הספונסרשיפ – 68%
14:3231.01.10
שוק הספונסרשיפ העולמי ב-2009 עמד על 44 מיליארד דולר - עלייה של 2.1% מ-2008, אז השוק היה שווה 43.1 מיליארד דולר. כך עולה מנתוני חברת ייעוץ הספונסרשיפ העולמית, IEG.
IEG חוזה השנה צמיחה נוספת של 4.5% בהוצאות של חברות על הענקת חסות לאירועים, ספורטאים, טורנירים
הצמיחה העיקרית מגיעה מאפריקה ודרום אמריקה – לקראת אליפות העולם בדרום אפריקה והתפתחות שוק הספונסרשיפ בברזיל וארגנטינה.
ההוצאות של חברות על ספונסרשיפ במרכז ובדרום אמריקה יצמחו, לפי התחזיות, ב-5.7% ל-3.7 מיליארד דולר. באפריקה יצמח השוק גם ב-5.7% ל-2.1 מיליארד דולר.
חברות אירופאיות יגדילו את ההוצאות שלהן על ספונסרשיפ ב-5% ל-12.7 מיליארד דולר וחברות שבסיסן במזרח הרחוק יוציאו 10.4 מיליארד דולר על חסות, עלייה של 4%.
בצפון אמריקה השוק צפוי לצמוח ב-3.4% ל-17.08 מיליארד דולר.
2009 היתה השנה הראשונה בה חברות בצפון אמריקה הוציאו פחות על ספונסרשיפ (ירידה של 0.6% ל-16.51 מיליארד דולר) מאז שהחלו לבדוק את שוק הספונסרשיפ.
הספורט מקבל את הנתח הגדול ביותר בשוק הספונסרשיפ – 68%. שאר כספי הספונסרשיפ עוברים לפסטיבלים, אירועי תרבות, סרטים וקונצרטים.