הספונסרים של ריאל מדריד מרוצים ממסע הרכש של פלורנטינו פרס
נותני החסות העיקריים מרוצים מאוד מהחשיפה לה זוכה הקבוצה אבל האם ישלמו יותר על המוצר? הנשיא משוכנע שכן, במקומות אחרים מביעים ספק בקשר לאסטרטגיה שלו
מסע הרכש חסר התקדים של ריאל מדריד עשוי לשפר את הביצועים על המגרש של הקבוצה שזכתה באליפות אירופה תשע פעמים, אולם שותפיה העסקיים בטוחים שגם הם יהיו מנצחים. זאת לאחר שריאל הוציאה כ-250 מיליון יורו (360 מיליון דולר) בפגרה בעיקר על כוכבים בינלאומיים כגון, כריסטיאנו רונלדו, קאקה וצ'אבי אלונסו שהצטרף לאחרונה
בזכות בניית ההרכב, הקבוצה זכתה לתשומת הלב של התקשורת ושל האוהדים, כשקרוב ל-80 אלף מהם נהרו לאצטדיון ברנבאו לצפות בבואו של רונלדו ביולי. "כל שותף, כל נותן חסות יגלה את מגוון ההטבות הנפלאות שנלוות להתקשרות עם קבוצה כזו", אומר מרק מייקל אמדרי, נשיא יצרנית השעונים השוויצרית, אבל (Ebel). "בזכות הקבוצה החדשה נזכה לחשיפה גדולה יותר בהשוואה לקבוצה הישנה, שגם הייתה מאד נחשבת".
Ebel, המחשיבה עצמה לחברת השעונים היוקרתית הרשמית של ריאל מדריד, חתמה על הסכם חסות עם הקבוצה באוקטובר 2008, עוד לפני שפלורינטו פרס חזר לכהן כנשיא הקבוצה והחל במסע ההחתמות הנוכחי. מייקל אמדרי לא חשף את הפרטים הכספיים של השותפות. ביוני, הרברט היינר, מנכ"ל אדידס הודיע כי ההסכם ארוך הטווח בין החברה לקבוצה לייצור החולצות הלבנות המפורסמות של ריאל יוביל לפתיחת הזדמנויות חדשות ליצרנית ציוד הספורט השנייה בגודלה בעולם.
"ביחד עם כריסטיאנו רולנדו וקאקה יש פה שחקנים שמפורסמים בכל העולם". הסביר היינר לכתבים. "זה פותח לפנינו הרבה אלטרנטיבות לבניית עסק מסחרי סביב שני השחקנים הללו, וכמובן סביב הקבוצה המצליחה".
אסטרטגיה מחושבת אך לא פשוטה לביצוע
פרס, ששב למועדון ביוני לקח הלוואה מהבנקים הספרדיים לממן את רכישות השחקנים. לדבריו, ההשקעות מחושבות, שכן החתמתם של שחקנים מרכזיים תכניס למועדון יותר הכנסות מסחריות וכן תסייע לקבוצה להפיל מכיסאה את היריבה הותיקה, ברצלונה שזכתה בכל התארים בעונה הקודמת.
דלויט דירגה את ריאל מדריד כקבוצה העשירה ביותר באירופה, עם הכנסות של 365.8 מיליון יורו בעונת 2008-2007. נותני החסות למועדון כוללים גם את יצרנית הרכב הגרמנית, אאודי ויצרנית הבירה סן מיגל.
אולם, יש הגורסים שאסטרטגיה של פרס לא תהיה כל כך פשוטה לביצוע. הכלכלה העולמית עדיין נאבקת לצאת מהמשבר הכלכלי הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, רצונה של המועדון לחזור לגדולה באמצעות העלאת ההכנסות השיווקיות היא "שאפתנית", טוען אדריאן פורד, מנהל השיווק של ארסנל.
ביחס לפרס, ההוצאות של ארסנל על שחקנים היא די מתונה. המאמן, ארסן ונגר מעדיף שמות פחות ידועים וכישרונות צעירים מהאקדמיה של הקבוצה. "ריאל מדריד נקטה בגישה אחת, לנו יש גישה אחרת", אומר פורד. "כדורגל הוא משחק עולמי וזהו עסק בצמיחה. אנחנו מנסים לבסס את המוניטין שלנו".
ריאל מדריד לא זכתה בעונה הקודמת באף תואר, ולא העפילה לשלב רבע הגמר בליגת האלופות בחמש העונות האחרונות. ההתמקדות חייבת להיות על המגרש, מוסיף פורד. "לא צריך שחקנים כוכבים כדי להכניס יותר כסף, אלא צריך שחקנים כוכבים שיכניסו שערים." הוא אומר. "בוודאי שבחלקים אחרים של העולם שהם כנראה פחות מפותחים מבריטניה, שחקנים כוכבים יכולים לסייע ליצור בסיס תמיכה, אך זהו תחום הפכפך. אנחנו מנסים לבנות משהו שיחזיק מעמד".