מכבי תל אביב: "צפי ההכנסות מספונסרים הוא 7 מיליון שקל"
"שילשנו את ההכנסה מהספונסר הראשי כי צברנו ניסיון" אומר אביב בושינסקי, יו"ר קבוצת הכדורגל
מכבי תל אביב בכדורגל מסתמכת על הכנסות של 7 מיליון שקל מספונסרים. כך מספרים היום במועדון לאחר שהציגו את הספונסר החדש – חברת סליקת כרטיסי האשראי, פייג'יאה.
פייג'יאה תשלם בין 1.5 ל-1.9 מיליון שקל כדי להיות ספונסר החולצה והשם של הקבוצה. "מכבי פייג'יאה תל
"שילשנו את ההכנסה מהספונסר הראשי כי צברנו ניסיון ולמרות המצב הקשה בשוק", אמר אביב בושינסקי, יו"ר מכבי תל אביב.
ההסכם הקודם עם UMI היה שווה 800 אלף שקל בשנה, כאשר בין 30% ל-40% מהסכום הועבר בצורת השאלת מכוניות לצוות המקצועי וצוות השחקנים. כיום, לפי בושינסקי, הסכום שמועבר מפייג'יאה מגיע במזומן בלבד. "מדובר על סכום קטן במונחים בינלאומיים אבל גדול במונחים מקומיים", אמר בושינסקי.
מכבי תל אביב, בעזרת איש השיווק טל בריקמן, תנסה לגייס עוד מספר ספונסרים. ספונסר גב (הצפוי להיות אגאדיר), ספונסר שרוול וספונסר מכנס. לחברה יש גם הסכם חסות לבוש עם קאפה (שמספקת ציוד בחינם ללא תשלום נוסף) ומלון קרלטון (גם כן בצורת עסקת בארטר). במועדון אישרו כי מתנהל משא ומתן לגבי מספר חסויות מחברות ישראליות.
לפי בושינסקי: "מכבי תל אביב מותג וקל יותר למכור אותו מאשר את מותג מכבי נתניה, עם כל הכבוד להישגים שלהם בשנה שעברה". לפי היו"ר, גם העובדה שאלכס שניידר, הבעלים, הודיע בפומבי כי יקצץ את התמיכה סייעה בהשגת הספונסרים, ש"כבר לא אומרים, 'יש לכם את שניידר'".
אם מבחינת ההכנסות מספונסרשיפ אלכס שניידר יכול להיות מרוצה, הרי שמבחינת מכירת המנויים המצב קשה יותר. פחות מ-1,000 מנויים נמכרו לעונה החדשה ובמועדון מודעים לבעיה.
חלק מהבעיות קשורות למצב הכלכלי, חלק לכך שהמועדון לא הביא רכש נוצץ וחלק לסכסוך בין קבוצות האוהדים.
בכל מקרה, במכבי תל אביב מקווים למכור עד 6,000 מנויים העונה.