בשל המיתון: גם ב-WNBA מותר לפרסם על חולצות
הפיניקס מרקורי מליגת הכדורסל לנשים של צפון אמריקה חתמה על הסכם חסות חולצה ראשון בהיסטוריה לקבוצת כדורסל בארצות הברית
בסוף השבוע נרשמה היסטוריה קטנה כאשר קבוצה ראשונה מה-WNBA, פיניקס מרקורי, הפכה לקבוצה הראשונה בליגה שחותמת הסכם חסות חולצה.
קבוצת ליגת הכדורסל המקצועית לנשים בצפון אמריקה חתמה עם חברת LifeLock על חוזה חסות לשלוש שנים, במסגרתו תקבל הקבוצה מיליון דולר לעונה.
ה-WNBA מצטרפת לליגת הכדורגל של צפון אמריקה ה-MLS, כליגה אמריקאית מקצועית המאפשרת לקבוצות למכור את שטח הפרסום על חולצותיהן.
ב-WNBA מפסידים רוב הבעלים של הקבוצות כספים מדי עונה. במהלך הפגרה האחרונה נקלעו מספר קבוצות לקשיים, ויוסטון קומטס אף החליטה לצמצם את הסגל שלה מ-13 ל-11 שחקניות.
"אני חושבת שהליגה וכל הבעלים של הקבוצות מברכים על המהלך הזה", אמרה נשיאת ה-WNBA, דונה אורנדר. ב"ניו יורק טיימס" מדווחים כי קבוצה נוספת בליגה קרובה לחתום על חסות חולצה לעונה הקרובה.
דייויד קרטר, פרופסור לעסקי ספורט מאוניברסיטת קליפורניה, צופה כי בעתיד הקרוב עוד ליגות בארה"ב יתחילו לאפשר לחברות מסחריות לפרסם על חולצות השחקנים: "החומות והמחסומים יוסרו לאט לאט בליגות השונות, כי אין אפשרות אחרת".