10 שאלות לאלופות החדשות
האם מכבי חיפה תנצל את החשיפה שלה באירופה כדי למצוא חסות חולצה מכניסה? האם חברות אחרות יתחילו לחקות את ההצלחה של אלקטרה במכבי תל אביב? האם הספורט ימשיך ליהנות מתעשיית הרכב? ויש עוד שאלות לקבוצות שחוגגות בימים אלו אליפויות
1. מכבי חיפה שוב הוכיחה שמדובר במועדון הכדורגל הישראלי שמתקרב ברמת הניהול שלו לאירופה. בגלל הניהול חיפה היא הקבוצה הדומיננטיות ביותר בישראל בשני העשורים האחרונים. זה לא תוצאה של מזל אלא עבודה קשה ולמידה ממי שיודע. איתמר צ'יזיק המנכ"ל מנצל כל נסיעה לחו"ל כדי לבקר במועדון כדורגל כלשהו, לעבור כל מיני השתלמויות. האם האירופאיות הזו תספיק גם להעפלה לצ'מפיונס ליג או שצריך למצוא תזרימי מזומנים חדשים כדי להביא לכאן שחקנים זרים שיעזרו גם בזירה האירופאית?
2. אפרופו צ'מפיונס ליג. מהשנה הבאה יהיה קל יותר לקבוצות ישראליות – ובכלל קבוצות מליגות קטנות – להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה בגלל השינוי במבנה הטורניר שיאפשר לקבוצות קטנות להתחרות נגד קבוצות קטנות אחרות על מקום בשלב הבתים, שמבטיח הכנסה של מינימום 5.4 מיליון יורו בבונוסים מאופ"א. האם שינוי זה יעזור למכבי חיפה להפוך גם לקבוצה רווחית?
3. בכל מקרה מכבי חיפה תשחק באירופה בשנה הבאה. ייתכן גם שתעשה זאת עד אמצע העונה בגלל שינוי מבנה ליגת אירופה, גביע אופ"א המחודש. האם אנשי השיווק של מכבי חיפה ינצלו זאת כדי להשיג חסות ראשית חיצונית שתניב הכנסה נוספת? הרי שטח הפרסום על חולצת מכבי חיפה, המנוצלות לפרסום רכבי קבוצת מאיר שלו של יעקב שחר, שווה לפחות עוד מיליון דולר בעונה – אם לא הרבה יותר. האם בחיפה ישכילו למכור אותו לחברות ישראליות גדולות, שאחת ממטרותיהן היא לפנות לשוק האירופאי – תדיראן, למשל, או טבע?
4. יריבותיה של אלקטרה ציינו שחוזה החסות הגדול עם מכבי תל אביב בכדורסל (2 מיליון דולר בעונה) נראה כמו בזבוז כסף. אבל באלקטרה חוגגים היום "דאבל" ראשון מסוגו של חברה עם "דאבל-ספרדים" בעיתונות הכתובה. אלקטרה היא החברה הראשונה שמעניקה חסות ראשית לשתי קבוצות באותו ענף וחוגגת שתי אליפויות – אחת בנשים ואחת בגברים. האם היריבות שלה יאמצו כעת גם קבוצת ספורט כדי ליהנות מההצלחה הספורטיבית כמו אלקטרה?
5. תעשיית הרכב חגגה השנה מספר אליפויות וגביעים. פולקסוואגן חגגה אליפות בונדסליגה ראשונה עם המועדון שבבעלותם, וולפסבורג. מותג הונדה, כאמור, חגג עם מכבי חיפה אליפות ואפילו קיה מוטורס קרובה לאליפות כספונסרית של בורדו מהליגה הצרפתית. לאור הקשיים בענף, הייתכן שזו הפריחה האחרונה של קבוצות שמקבלות חסות מתעשיית הרכב? האם נראה בקרוב חסות ראשית מ"בטר פלייס"? מכבי חיפה אולי?
6. האם ראשי מכבי אלקטרה תל אביב יבינו הקיץ שהם אולי הבעלים של מותג הספורט המוביל בארץ אבל הם לא המותג ספורט עצמו? האם הם ישאירו את החיכוכים והאינטריגות מחוץ למגרש ויאפשרו לאיש המקצוע שמינו, פיני גרשון, לנהל את הקבוצה כפי שהוא רואה לנכון?
7. האם גם שמעון מזרחי יבין שאירוע כמו הפיינל פור של מנהלת הליגה הוא אירוע ספורטיבי ועסקי נהדר שמעורר עניין רב אצל אנשים שגם אינם אוהדי כדורסל ולכן צריך להמשיך במתכונת הזו, למרות שמכבי עשויה לאבד את האליפות שלה ככה?
8. האם ענפי ספורט אחרים כגון כדוריד יעשו את אותו הדבר ויאפשרו גם למי שאינו חובב את המשחק ליהנות מהדרמות שלו מבלי "לסבול" סדרת פלייאוף מייגעת מבחינתו?
9. ועכשיו לכמה תהיות. מי היו כל האנשים שנתנו למכבי תל אביב את צלחת האליפות? למה עשרות אנשים שאינם חלק מצוות השחקנים של מכבי לקח לעצמו את הצלחת? למה לעזאזל חלק מהקידומים – ע"ע הזריקה לסל של ב.מ.וו – לקחו דקות ארוכות מדי והפריעו לזרימה של המשחק? למה הצלחת יורדת מהתקרה בפומפוזיות מגוחכת?
10. ועכשיו מספר שאלות ללוזרים. האם הפועל תל אביב החתימה את אלי גוטמן לשנה נוספת רק כדי לפטר אותו כשאלי טביב יכנס כבעלים? האם אלי טביב ייכנס כבעלים? האם בלי טביב יוכל מוני הראל לנהל קבוצה בתקציב של 25 + מיליון שקל?
האם גומא אגייאר עשה מספיק בדיקות כדי להבין שהוא לא רוצה את בית"ר ירושלים?
האם ג'ף רוזן, הבעלים של מכבי היט חיפה, יישאר בקבוצה יותר מהשלוש שנים שהבטיח וחתם עליהם? האם, כמו מקבילו ממכבי חיפה בכדורגל, יחליט שחיפה היא קרקע מספיק פורייה כדי לנהל קבוצת ספורט טובה ובריאה לאורך שנים רבות?
כמה באיירן מינכן תשקיע בקיץ כדי להתחרות בהשקעה של פולקסוואגן בוולפסבורג השנה (היצרנית הוציאה לפחות 40 מיליון יורו על רכש בקיץ)?
האם לצ'לסי, ארסנל ולליברפול יש מספיק כסף כדי לעקוף את מנצ'סטר יונייטד, שככל הנראה תשאיר אצלה את כריסטיאנו רונלדו? האם למישהו בישראל יהיה מספיק כסף כדי להתחרות בסלע היציבות הירוק מחיפה?