לא קופאים: קבוצת ההוקי קרח וושינגטון קפיטלס מעלה את מחירי הכרטיסים – ומוכרת יותר
למרות המיתון העלתה הקבוצה את מחירי הכרטיסים ב-7% כבר שנה שנייה ברציפות אבל מכרה יותר מנויים מכל קבוצה אחרת, ואפילו השיגה 25 ספונסרים חדשים. איך זה קורה?
אלכס אוברצ'קין, השחקן המצטיין בליגה, ובסיס אוהדים עמיד עזרו לטד לאונסיס, הבעלים של קבוצת וושינגטון קפיטלס מליגת ההוקי הקרח של צפון אמריקה (NHL), לעשות את מה שרק בעלי קבוצות מעטים העיזו: להעלות את מחירי הכרטיסים במהלך המשבר הפיננסי החמור.
עם אוהדים בעלי הכנסה גבוהה בבירת ארה"ב, הקבוצה העלתה את מחירי הכרטיסים ב-7% זה שנה שנייה ברציפות. האוהדים לא נבהלו: הקבוצה מכרה 3,500 כרטיסי מנוי חדשים תוך 3 שבועות, יותר מכל קבוצת NHL אחרת, לפי נתוני הליגה. היא גם השיגה 25 ספונסרים חדשים.
יצאנו מהנחת היסוד שמישור הוא העלייה החדשה, ושבסדר זה הנהדר החדש", אמר ליאונסיס, סמנכ"ל בטיים טרנר AOL לשעבר, שקנה את הקבוצה ב-1999. "כשאתה יושב עם חברים ושואל איך הולכים העסקים שלהם הם אומרים 'או.קיי' ואף אחד לא אומר 'וואו, נהדר', ואז אני מתבייש, כי מבחינתי המצב לא היה יכול להיות טוב יותר".
בניצוחו של אובצ'קין, שזכה בעונה שעברה בגביע הארט ומוביל את טבלת מלך השערים העונה, הקפיטלס קבעו שיא מועדון של 25 משחקים להם נמכרו כל הכרטיסים, והם מובילים את הבית הדרום-מזרחי של הליגה עם מאזן של 45 -22 -6.
צוות מכירות טוב ושירות לקוחות עוזרים למועדון, אבל שום דבר לא עוזר לשורה התחתונה של המאזן כמו ניצחונות, אומר פרשן ההוקי ומאמן העבר בארי מלרוז.
קבוצה חמה
"ניצחונות הם עדיין הכלי השיווקי הטוב ביותר", אמר מלרוז בראיון. "כל ערב שבו אתה הולך למשחק של הקפיטלס, אתה עשוי לראות משהו מדהים. בגלל זה וושינגטון היא אחת הקבוצות החמות ב-NHL כרגע. הם קבוצה נהדרת, זו שהכי כיף לצפות במשחקיה".
הקבוצה ניצחה את רוב משחקי העונה מאז שליאונסיס, 52, קנה אותה תמורת 85 מיליון דולר. הוא אמר שהקבוצה כנראה תרשום לראשונה רווח ב-2010-11. המגזין פורבס העריך את שווי המועדון ב-160 מיליון דולר, נכון לאוקטובר 2008.
ליאונסיס לא היה ספציפי בנוגע לרווחים שהוא חושב שהקבוצה תייצר בעונה הבאה, וגם לא העריך איך העלאת המחיר תשפיע על מכירת הכרטיסים.
"כמה דברים עובדים מבחינתם: "יש להם תוצרת טובה מאוד על הקרח ויש להם צוות ניהולי נהדר", אמר ג'ון מואג, מייסד מואג ושות', בנק השקעות מבולטימור.
מחדשים מנויים
בשנה שעברה הקפיטלס עלו לפלייאוף לראשונה מאז 2003, ושיעור חידוש המנויים שלהם עומד על 94%.
המועדון מצפה לשיעור זהה השנה, אמר טים מקדרמוט, סגן הנשיא הבכיר של הקפיטלס והאחראי על נושא השיווק.
לקבוצה יש 12,500 לקוחות בעלי מנוי עונתי. כשחבילת המנויים לשנה הבאה יצאה לשוק ב-17 בפברואר, המועדון מכר 3,500 מנויים חדשים, במחיר הנע בין 510 ל-3,612 דולר תוך שלושה שבועות.
המחיר הממוצע לכרטיס למשחקי הקבוצה השנה היה 41.66 דולר, מה שמדרג אותה במקום ה-24 מתוך 30 קבוצות NHL, לפי 'טים מרקטינג רפורט'. מחיר הכרטיס הממוצע בליגה כולה הוא 49.66 דולר.
ליאונסיס אמר שפציעות או כשלון להעפיל לפלייאוף העונה הם הדאגות העיקריות שלו, בגלל שזה עלול לפגוע בהתלהבות האוהדים וברכישת המנויים.
גם גיוס ספונסרים הוא דאגה. למרות שלקבוצה יש עכשיו 75 ספונסרים, חברות מצמצמות מאז תחילת המשבר הכלכלי בסוף 2007, והן רוצות יותר הוכחות לכך שהסכמי החסות עוזרים למכירותיהן.
נלחמים במהפך
הצלחת הקבוצה מגיעה בזמן שרוב המדינה עוברת מהפך: מדד הסטאנדרד אנד פורס 500 ירד ב-50.3% במהלך השנתיים האחרונות; 4.4 מיליון אנשים פוטרו מעבודתם מאז דצמבר 2007; מספר העיקולים עלה ל-2.3 מיליון נכסים ב-2008, לפי דו"ח העיקולים של ריאלטי טראק.
קבוצת ה-NHL פיניקס קויוטס מחפשת משקיע חדש ומבקשת מהעיר גלנדייל, באריזונה, לשנות את חוזה החכירה כדי לעזור לקבוצה להתמודד עם ההפסדים הפיננסים.
קבוצת הפוטבול וושינגטון רדסקינס פיטרה לפחות 20 עובדים בגלל ירידה בהכנסות, לפי הוושינגטון פוסט; קבוצת הבייסבול אוקלנד את'לטיקס הורידה בממוצע את מחירי הכרטיסים ב-5%; ליגת ה-NFL פיטרה כ-150 עובדים.
חינוך, כסף
המיקום של הקפיטלס הוא אחת הסיבות לשגשוג שלהם. אזור וושינגטון הוא אחד המשכילים והעשירים בארה"ב. לפי חברת סקארבורו ריסרץ', אוהד הקפיטל מרוויח 150 אלף דולר בשנה, לעומת הכנסה ממוצעת של 50,740 דולר לשנה למשק בית בארה"ב, לפי הסקר האחרון שנערך בשנת 2000.
יותר מ-72% מאוהדי הקבוצה למדו בקולג', 26% הגישו עבודת מאסטר או דוקטורט, ול-89% יש מחשבים בבית.
"בוושינגטון הבירה יש קהילה מאוד איכותית ומאוד משכילה", אומר ליאונסיס. "המנטרה שלי היתה שאנחנו חייבים להיות אלו שעובדים הכי קשה, הארגון שהכי אכפת לו בוושינגטון, בגלל שזה שוק כל כך תחרותי".