מנכ"ל מועצת ההימורים: היקף ההימורים הבלתי חוקיים - 15 מיליארד שקל
לדברי עופר פרי, היקף התמיכה בענף הכדורגל יירד, במקביל להגדלת התמיכה בכדורסל ובענפים בהם קיים פוטנציאל גבוה להצלחה בינלאומית
היקף ההימורים הבלתי חוקיים בישראל גדול פי שלושה מהיקף ההימורים החוקיים - כך אמר היום עופר פרי, מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט. הוא דיבר בכנס וינגייט.
"ישראל היא מדינת הימורים. הימורים לא חוקיים", אמר פרי. "היקף ההימורים בספורט דרך המועצה להסדר הימורים ומפעל
"אף אחד בישראל לא מטפל בתופעה הזו. ישנם 300 אתרים שלוקחים הימורים מישראלים בניגוד לחוק. החוק הוא ברור. לא משנה היכן האתר ממוקם, בבריטניה או בגיברלטר - ההימורים בו הם לא חוקיים".
הוא חשף גם שהמועצה העבירה מתחילת השנה 250 מיליון שקל לבניית מתקנים ותשתיות ספורט. לדבריו, הקצאת הכסף לאיצטדיון בבאר שבע - 50 מיליון שקל - בוטלה עקב חוסר היכולת של מועצת באר שבע להרים את הפרויקט.
פרי אמר כי פרויקט בריכת וינגייט, למרות עיכובים וחריגה משמעותית בתקציב, יקבל עוד 30 מיליון שקל להשלמת הבנייה, בתמורה להחלפת השם מ"בריכת ספידו" ל"בריכת ווינר". בסך הכל, השקיעה המועצה להסדר הימורים בספורט 65 מיליון שקל בבריכה האולימפית.
פרי חשף גם את התוכנית הלאומית האסטרטגית של המועצה להסדר ההימורים בספורט עד 2015. בגרעין התוכנית -
קבלת אישור לעריכת הימרים בענפי הספורט נוספים, בהם מירוצי סוסים.
לדבריו, "יש לעשות חושבים איך מייעדים את הכספים לספורט, תוך כדי למידת לקחים מתוכניות עבר". הוא הוסיף כי כחלק מהתוכנית, יוקצה הרבה פחות כסף לכדורגל: "ראינו שבהסכם השיווקי האחרון עם ההתאחדות לכדורגל בישראל קטן הסכום שהיא קיבלה ב-20%, בעוד ההסכם עם הכדורסל גדל ב-100%. כדורסל, בגלל היותו הענף הייצוגי והמוצלח ביותר של ישראל, צריך לקבל הרבה יותר". לדבריו, "תהיה מגמת ירידה בתמיכה בכדורגל, אבל מגמת עלייה בכל הקשור להשקעה בנוער ובתשתיות".
פרי גילה שהמועצה תזהה את הענפים המובילים בהם קיים פוטנציאל להישגים ברמה הבינלאומית, ותעניק להם כספים בהתאם. כמו כן היא תקים מאגד ידע בכל הקשור לבניית איצטדיונים ותשתיות ספורט. "בישראל אין תכנון לאומי וראייה מקיפה", אמר.
בנאום של פרי בכנס וינגייט נחשפה גם חלוקת התקציב של המועצה. מתוך הכנסות המועצה ב-2008 (כ-1.5 מיליארד שקל) - 60% יוקדשו להחזר הוצאות ללקוחות. 16% יופנו לאיגודים ואגודות. 8% יופנו כעמלות לתחנות המפוזרות ברחבי הארץ, 5% לקרן המתקנים ו-5% לתפעול המועצה. המועצה מקדישה 4% מהתקציב לשיווק ופרסום.