אנגליה: אחד מכל ארבעה בעלי מנוי שנתי שוקל לבטלו
כך לפי מחקר של וירג'ין מאני שנערך בקרב כ-4,000 אוהדים. בלקבורן, ווסטהאם וניוקאסל עשויות לאבד 37% מהמנויים השנתיים שלהן
אחד מכל ארבעה בעלי מנוי שנתי לקבוצת כדורגל אנגלית שוקל לבטל את המנוי. כך לפי מחקר של מדד אינפלציית הכדורגל של וירג'ין מאני (Virgin Money’s Football Fans’ Inflation Index) - שנערך בקרב 3,887 אוהדים.
הממצאים החדשים, שבודקים את עלויות המנויים למשחקי הכדורגל באנגליה מאז ינואר 2006, מראים גם שאחד מ-10 אוהדים שוקלים לרכוש מנוי ביחד עם חברים. שני הממצאים מראים כי המיתון משפיע על החלטות האוהדים.
עוד מראה המדד, כי 3% מהאוהדים שוקלים לוותר לחלוטין על הליכה למשחקים ו-21% שוקלים לרכוש כרטיסים למשחקים בודדים בלבד.
בנוסף, מראה המדד שעלות יום משחק עבור אוהד עומדת על 95.6 ליש"ט - 22.6% גבוה יותר מאשר לפני שלוש שנים - ונמוך יותר מספטמבר 2008, הפעם האחרונה שהמדד פורסם.
לפי הסקר, המועדונים עם הסיכון הגדול ביותר לאובדן מנויים שנתיים הם ווסטהאם, בלקבורן וניוקאסל. כמעט 37% מאוהדי הקבוצות הללו שוקלים לא לחדש את המנויים שלהם. אפילו 36% מהאוהדים של אלופת אנגליה ואירופה, מנצ'סטר יונייטד, שוקלים לא לחדש את המנוי שלהם.
גרנט באת'ר מוירג'ין מדיה מנתח את הממצאים ואומר כי "המיתון מתחיל לנגוס בכדורגל ואנחנו כאוהדים שוקלים כל הוצאה שלנו. אין אף סקטור בחברה שהוא חסין בפני המיתון. למען האמת, נראה שמועדונים צריכים לעשות יותר כדי לשמור על האוהדים שלהם".
מלקולם קלארק, יו"ר התאחדות אוהדי הכדורגל באנגליה הוסיף: "ב-15 השנים האחרונות האינפלציה בכדורגל עלתה על האינפלציה בשוק בצורה דראסטית וכעת תעשיית הכדורגל משלמת את המחיר לכך שהיא נתנה לזה לקרות".