$
חסויות וזכויות שידור

למרות בריחת הספונסרים: בוועד האולימפי האמריקני לא מודאגים מהמיתון

ג'ים שר, מנכ"ל ה-USOC, חשף בפני "הניו יורק טיימס" את הנתונים הכספיים של הוועד האולימפי, שאינו זוכה לתמיכה ממשלתית. לדבריו, "יש לנו רזרבות של כ-100 מיליון דולר"

סוכנויות הידיעות 15:3612.01.09
ראשי הוועד האולימפי האמריקני (U.S.O.C) מאמינים שלא ייפגעו מהמצב הכלכלי בעולם למרות שמדובר באחד מהוועדים האולימפיים היחידים שלא נתמכים על ידי ממשלה.

 

"יש לנו את אחד מהמותגים החזקים, אם לא המותג החזק ביותר בספורט העולמי", אמר ג'ים שר, מנכ"ל ה-U.S.O.C ל"ניו יורק
טיימס". "אנחנו עדיין מאמינים ביכולת שלנו לעמוד בכל יעדי הספונסרשיפ שלנו".

 

שר הוסיף שההכנסות של ה-USOC ממכירת זכויות השידור של אולימפיאדת החורף ב-2010 והמשחקים האולימפים ב-2012 אמורות להגיע ל-255 מיליון דולר ושיש לארגון רזרבות של כ-100 מיליון דולר, שאמורות לעזור לו לעבור את המיתון.

 

ה-USOC גם במשא ומתן לחדש את חוזי החסות עם AT&T ובנק אוף אמריקה, שכל אחד מהם שווה בין 4 ל-5 מיליון דולר.

 

ספונסרים אחראים לכ-45% מתקציב ה-USOC, שעומד על כ-150 מיליון דולר בשנה. 15% נוספים מגיעים מתורמים פרטיים. גם הספונסרים וגם התורמים הפרטיים נפגעו במשבר הנוכחי. ל-USOC יש 17 ספונסרים שחתומים עד 2012.

 

עם זאת, בשבוע שעבר הודיעה חברת Home Depot שלא תחדש את ההסכם שלה (שנמשך 16 שנה) בשווי כ-4 עד 5 מיליון דולר בשנה. 

 

גם ג'נרל מוטורס לא תחדש את הספונסרשיפ ל-USOC. ג'נרל מוטורס מעניקה חסות לוועד האולימפי האמריקני מ-1984 עבור כ-7.5 מיליון דולר בשנה. בנוסף, גם קודאק, הנותנת חסות לוועד האולימפי מאז 1896, לא תחדש את ההסכם. ג'ונסון & ג'ונסון וקלוגס לא הודיעו אם בכוונתם לחדש את החסות. אנזאור-בוש הודיעה שתמשיך אבל לא תשלם את הסכומים שהיתה רגילה לשלם.

 

עם זאת, ל-USOC אין מה לדאוג. לפי פיטר גרהאם, פרופ' לניהול ספורט ובידור באוניברסיטת סאות' קרולינה, "תמיד יהיה עניין בהענקת חסות לאולימפיאדה ולוועד האולימפי האמריקני. מבחינת חשיפה, מדובר על אחד מאירועי הספורט הנצפים בעולם". 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x