$
עסקי ספורט

כדורסל: מכבי תל אביב מכרה יותר מנויים מכל קבוצות ליגת העל יחד

מכבי, שמשחקת גם ביורוליג, מכרה 9,500 מנויים. במקום השני נמצאת הפועל ירושלים שמכרה 1,400 מנויים. האלופה, הפועל חולון, מכרה 1,000 מנויים

אביתר לנג 10:1804.11.08

מכבי תל אביב מכרה יותר מנויים מאשר כל קבוצות ליגת העל בכדורסל ביחד, כך עולה מבדיקת "כלכליסט". עם זאת, חלה עלייה כללית במכירת מנויים למשחקי כדורסל בישראל.

 

ליגת העל בכדורסל נמצאת כבר במחזור השני ובחלק מהקבוצות ניתן לראות הצלחות נאות. כך למשל, מכרה אליצור אשקלון

1,000 מנויים - יותר מאשר מכבי נתניה והכח עמידר רמת גן (בכדורגל) ביחד.

 

עם זאת, עמית גל, המנהל המיתולוגי של הפועל גליל/גלבוע מסביר: "מדובר פחות על מנויים כמו בכדורגל ויותר על סוג של שיריון מקומות". לדבריו, "מועדון מוציא מכירת מינויים הוא רוצה לשריין לו גוש קהל קבוע. לרוב לא מדובר בצעד שיווקי כלכלי, למרות שזה כמובן מוסיף. כרטיס למשחק כדורסל עולה היום 20 שקלים, כך שגם מכירת מינויים, שאמורה כביכול להוזיל עלות של כרטיסים, לא תניב הכנסה משמעותית". קבוצתו של גל, לדוגמא, מכרה, או "שיריינה", 400 מנויים. 

 

אבל לפי שעה נראה שלמכבי תל אביב, שמכרה 9,500 מנויים אין מתחרים. עם זאת, כדאי לציין שלמכבי קל יותר למשוך קונים שכן המנויים שלה משלבים בין משחקי הליגה לבין היורוליג.

 

במקום השני נמצאת הפועל ירושלים שמכרה 1,400 מנויים. האלופה, הפועל חולון, מכרה 1,000 מנויים - אותו סדר גודל כמו בשנה שנה שעברה.

 

מכבי חיפה "היט" רשמה תחילת עונה מוצלחת על המגרש ומחוצה לו. אל אבריאל, מראשי הקבוצה, מספר שעד תחילת השבוע נמכרו 750 מינויים ולדבריו הביקוש הולך וגובר אחרי כל ניצחון. עירוני נהריה מכרה עד כה 600 מנויים עונתיים ובגבעת שמואל, העולה החדשה, נמכרו 350 מינויים, מתוכם 100 "מנויי זהב".

 

מוטי אמסלם, יו"ר הקבוצה ואחת מדמויות המפתח באיגוד הכדורסל, הסביר: "מנוי זהב נמכר למעשה לספונסרים שתומכים בקבוצה ומשלמים בעד המנוי סכום של כמה אלפי שקלים".

 

מכבי ראשון לציון מכרה עד היום 300 מנויים. העולה החדשה קריית אתא מכרה 150 מנויים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x