הוועד האולימפי: "אנחנו חסינים בפני המשבר העולמי"
למרות שחלק מהספונסרים של ה-IOC הזהירו שהם לא מחוסנים מהמשבר הפיננסי, גרהארד הייברג, האחראי על השיווק בוועד, טוען שהדבר לא צפוי להשפיע על הגוף האולימפי
הוועד האולימפי העולמי (IOC) לא מצפה לאבד הכנסות מחסויות בעקבות משבר האשראי העולמי, למרות שספונסרים מרכזיים של הוועד נפגעו לאחרונה מהמשבר.
חלק מהספונסרים של ה-IOC, כגון ויזה, הזהירו שהם לא מחוסנים מהמשבר הפיננסי, אבל לפי גרהארד הייברג, האחראי על שיווק ה-IOC,
הכנסות הוועד האולימפי מהסכמי חסות ומכירת זכויות שידור בין השנים 2005-2008 עמדו על 3.5 מיליארד דולר. כ-866 מיליון דולר הגיעו מתוכנית החסויות של ה-IOC (טופ ספונסרס) - ספונסרים כגון קוקה קולה, ויזה, פנסוניק, מקדונלד'ס וסמסונג.
הייברג ציין כי ההכנסות מה"טופ ספונסרס" ימשיכו לצמוח ויעברו את סף המיליארד דולר בין השנים 2009-2012 – צמיחה של כ-15%. "אמרתי שהתוכנית ל-2012 היא לעבור את סף המיליארד דולר וזו עדיין המטרה", אמר הייברג.
הייברג הוסיף עוד שה-IOC ממשיך לחפש ספונסרים נוספים וציין כי "השיחות ארוכות יותר בגלל המשבר הפיננסי". "עד 2012 אנחנו מעוניינים ב-10 עד 12 ספונסרים", אמר הייברג, "כרגע אנחנו עם 9".
ז'אק רוג, יו"ר ה-IOC, ציין שהוא מאמין כי האולימפיאדות הבאות בוונקובר (חורף 2010) ולונדון (קיץ 2012) לא צפויות להיפגע בצורה קשה מדי בגלל המשבר הפיננסי. לפי רוג, הכנסות שתי האולימפיאדות הבאות כבר גדלו ב-50% ביחס לשתי האולימפיאדות הקודמות (בטורינו ובייג'ינג) ויעמדו על כ-3.8 מיליארד דולר.