$
עסקי ספורט

החזון של מנצ'סטר סיטי: שיווק קטנועים, בגדים ומזון מהיר

הבעלים החדשים של מועדון הכדורגל האנגלי, קבוצת אבו דאבי יונייטד, רוצים להפוך אותו ל"וירג'ין של אסיה והעולם"

אוריאל דסקל 10:5108.09.08

מועדון הכדורגל האנגלי מנצ'סטר סיטי ייהפך ל"וירג'ין של אסיה והעולם", יספק שירותים פיננסיים ויהיה חלק מתעשיית האופנה, התקשורת, המזון והרכב. כך עולה מהחזון שהציגו הבעלים החדשים של מנצ'סטר סיטי, קבוצת אבו דאבי יונייטד (ADUG).

 

לפי התוכנית, המועדון ישווק משקאות אנרגיה,

מיני קופרס וקטנועים, ויקים רשת מזון מהיר. עוד בתוכניות של הסיטי: רשת מכוני כושר, טלפונים סלולריים ורשת בגדי מעצבים.

 

ההצעות והחזון מצביעים על האמביציה של ADUG להפוך את הסיטי למותג כדורגל גדול יותר מהשכנה מנצ'סטר יונייטד, מותג הכדורגל מספר 2 בעולם אחרי ריאל מדריד.

 

התוכנית, שמפורטת ב-83 עמודים וחולקה לעיתונאים, נכתבה על ידי מנכ"ל המועדון גארי קוק. לדבריו, הדרך להגדיל את ההכנסות היא "לסגור את הפרמיירליג ל-14 קבוצות", ולהפוך לליגה בסגנון ה-NBA או ה-NFL, ללא ירידות ליגהיי.

 

"צריך לחשוב גלובלי", אמר קוק. "אנשים צופים במשחקי הפרמיירליג בבנגקוק ובבייג'ינג ורואים פרסומות ל"פרד סמית אינסטלטור". במובן הזה, אנחנו נמצאים 10 שנים מאחוריי ארה"ב בכל הקשור לשיווק ספורט. מנצ'סטר יונייטד אפילו לא גירדה את פני השטח מבחינת הכנסות מפרסום". 

 

עם זאת, קוק מודע לכך שהסיטי עדיין נחשב למועדון קטן יחסית, ורק הצלחות מקצועיות יביאו להעצמת המותג. כך למשל, קלאס יאן הונטאלר מאייאקס שקיבל הצעה להצטרף לסיטי, אמר שמדובר במועדון "מדרגה שנייה". ססק פאברגאס מארסנל, שגם כן חוזר על ידי הסיטי, אמר שזה יהיה "התאבדותי" להצטרף לקבוצה. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x