אינפלציית מחירים באנגליה - בתחום חולצות הכדורגל
אוהדי קבוצות הפרמיירליג מתלוננים, כי הסכומים שמשקיעים האוהדים ברכישת תלבושות עם סמלי הקבוצה, גדלים משנה לשנה. באברטון למשל, חולצת מבוגר עולה 50 ליש"ט. סגן נשיא מועדון האוהדים של צ'לסי: "לחזור לשיטה הישנה - חולצה חדשה בכל שנתיים"
אוהדי הכדורגל האנגלים מתלוננים כבר זמן רב, כי המחיר לאהדת קבוצה גדל משנה לשנה והם צודקים. מחירי חולצות הרפליקה (חולצות המשחק) שנמכרות בחנויות עולים מדי שנה ופוגעים בכיסם של אוהדי הקבוצה.
השנה, מתוך 20 קבוצות הפרמיירליג, רק מנצ'סטר יונייטד וניוקאסל שמרו על עיצוב חולצת הבית שלהם מהשנה שעברה. רוב המועדונים גם העלו את מחירי החולצות, המהווים פריט פופולארי בקרב האוהדים האנגלים. כך למשל, קבוצת אברטון, העלתה את מחיר החולצה למכירה ב-5 ליש"ט, כך שחולצת מבוגר עולה 50 ליש"ט וחולצת ילד כ-30 ליש"ט.
"זו הולכת להיות בעיה באקלים הכלכליים", אמר פיטר טרנטר, סגן נשיא מועדון האוהדים של צ'לסי. "עבור הורים עם ילדים, שכל מה שהם רוצים זה את החולצה הכי חדשה של הקבוצה שלהם, קשה לעמוד במחירים. הייתי רוצה שהמועדונים יחזרו לשיטה הישנה, שבה משנים את חולצת הבית כל שנתיים".
איאן גרין, מהתאחדות האוהדים של אברטון הוסיף: "אני חושב שחולצות חדשות כל 12 חודשים שמות הרבה לחץ על אוהדים לקנות. זה לא בריא".