סגור
אולפן ערוץ 14
אולפן ערוץ 14. הקלות ללא הפסקה (צילום: אריאל אדרי)

ועדת הכלכלה לא עוצרת: הדיון בהקלות לערוץ 14 יימשך בשבוע הבא

למרות שהכנסת יוצאת לפגרה, הוועדה תמשיך לדון בהקלות לערוץ שלאחריהן הוא יוכל לעלות בעידן+ ובמקביל לדרוש תשלום על הפצת השידור החי בספקיות התוכן על גבי האינטרנט

גם בפגרה: בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות דוד ביטן ימשיכו את הדיון בהקלות החדשות לערוץ 14, שלאחריהן הערוץ יוכל לעלות בעידן+ ובמקביל לדרוש תשלום על הפצת השידור החי בספקיות התוכן על גבי האינטרנט, בניגוד לערוצים 12 ו-13.
במהלך השבוע האחרון קיימו בוועדת הכלכלה של הכנסת כמה דיונים מרתוניים בסוגיות לטובת ערוץ 14, כאשר מלבד נושא עידן+ אישרו גם להעלות לקריאה שנייה ושלישית את הארכת הרישיון לערוצי טלוויזיה זעירים (ביניהם 14 בשנה וחצי נוספות).
הדיון ביום שני יעסוק בהצעת חוק פרטית שמקדם חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד, ובתמיכתו של שר התקשורת שלמה קרעי, לפיה כל ערוצי הטלוויזיה יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה בעידן+ עוד מה-7 באוקטובר ועד סוף 2024. לפי ההצעה גם הערוצים הזעירים (וזעיר ייעודי) - 9, 24, הל.א טיוי וערוץ 14 - יעלו לשידור בעידן+ ללא עלות.
למרות הדיונים המרתוניים, בוועדת הכלכלה לא השלימו את הדיונים והצביעו על קידום הצעת החוק, בין היתר בשל דחיות שדרשו חברי האופוזיציה בוועדה. לכן, ועל אף שהכנסת יוצאת לפגרה ביום ראשון הקרוב, הדיון בהצעת החוק של קלנר יתקיים ביום שני.
אלא שאז עלתה בעיה: ערוצי הטלוויזיה המשודרים בעידן+ חייבים להפיץ את השידור החי בחינם לספקיות התוכן המשדרות על גבי האינטרנט (סלקום ופרטנר TV, וחלק מלקוחות yes ו-HOT). הספקיות משלמות על שירותי פרימיום כמו הרצה לאחור או צפייה מחדש – אך את השידור החי (ליניארי) הן מקבלות ללא עלות. לכן, במהלך הדיונים השבוע שונתה ההצעה שוב – וערוצי הטלוויזיה הזעירים יוכלו גם לעלות לשידור בעידן+ וגם לדרוש תשלום לשידור החי. לערוץ 14 חוב שצבר בגובה 6.5 מיליון שקל לרשות השנייה, בגין סירובו לשלם על ההפצה בפלטפורמה בשנים קודמות, ובימים אלה מתנהלת תביעה של הרשות כנגד הערוץ בנושא.
הסוגיה השנייה היא הארכת הרישיון לערוצים הזעירים בשנה וחצי. הערוצים הזעירים והזעירים ייעודיים הם ערוצים עם הכנסות הנמוכות מ-80 מיליון שקל בשנה. ההצעה עברה בוועדה השבוע לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. מלבד ההקלה הנוספת בה ידונו בשבוע הבא בכנסת, ערוץ זעיר יכול להיות מוחזק על ידי גורם אחד בלבד ב-100%, בניגוד לערוצים האחרים שהאחזקה המקסימלית בהם היא 74% בלבד. ערוץ 14 מוחזק במלואו על ידי יצחק מירלישווילי. ערוץ זעיר פטור גם מתשלום של דמי רישיון לרשות השנייה בגובה של כ-5 מיליון שקל בשנה.