סגור
יוני גדיש מבעלי רגבה לצד חנות העיצוב רוזטו ROSSETTO בנתניה
יוני גדיש מבעלי רגבה לצד חנות העיצוב רוזטו ROSSETTO בנתניה (צילום: טל שחר)

הבעלים של מטבחי רגבה רכשו את רהיטי רוזטו

יוני גדיש ומיקי ברקוביץ' רכשו 60% מרשת היוקרה בעסקה שלפי הערכות משקפת שווי של כ־40 מיליון שקל. לפני שנתיים רכשו את מטבחי רגבה 

שנתיים אחרי רכישת מטבחי רגבה: יוני גדיש ומיקי ברקוביץ', הבעלים של קרן ההשקעות BOOST Investments, רכשו לאחרונה 60% מרשת רהיטי היוקרה ROSSETTO, כך נודע לכלכליסט. לפי הערכות, העסקה משקפת שווי של כ־40 מיליון שקל לרוזטו.
רשת העיצוב רוזטו נוסדה ב־1978 על ידי עזרא שובי, וכיום מנוהלת על ידי בנו עידן שובי. לרשת, שעוסקת ביבוא רהיטים, שבעה סניפים: בראשון לציון, בני ברק, ירושלים, נתניה, קריית אתא, מישור אדומים וסניף מפעל ביבנה. היא מעסיקה 40 עובדים, ובמותגי העיצוב שלה נכללים PIANCA, MAX DIVANI, DOMICILE ו־HTL, חלקם מאיטליה וחלקם מיוצרים במזרח.
לפני כשלוש שנים הקימו ברקוביץ' וגדיש חברת השקעות שמשמשת כפלטפורמה להשקעות בחברות קטנות ובינוניות בתחומי התעשייה והמסחר. "אנחנו מסתכלים על כל מיני תחומים אבל זווית שמשכה את עינינו היא עולם עיצוב הבית", אומר גדיש. "הלקוחות של רוזטו זהים לחתך הלקוחות של רגבה, ורוזטו מצליחה לשלב מותגי יוקרה איטלקיים לצד מותגים כמו דומיסיל, שהיתה חברה גרמנית ונרכשה על ידי חברה מסינגפור ומייצרת במזרח".
שוק הרהיטים מוערך ב־8 מיליארד שקל בשנה, כולל מטבחים. שוק מערכות הישיבה וריהוט משלים (פינות אוכל, קונסולות, כיסאות וכדומה) חולש על כ־2.5 מיליארד שקל בשנה.
"אנחנו מראים גידול שנתי של 15% עד 20% בהכנסות החל משנת הקורונה", אומר עידן שובי, מנכ"ל רוזטו. "אני יכול להישאר עם זה, ואני יכול לעשות סינרגיה ולהתחבר לחברה חזקה כמו רגבה שתהווה עבורי פלטפורמה לפרוץ את הגידול הטבעי שקיים ממילא. לקוחות רגבה ייחשפו למוצרים שלנו ונקל עליהם לרכוש את הכל באותו מקום. החברה כיום רווחיות ומראה צמיחה רצופה כבר חמש שנים".
ברקוביץ' וגדיש רכשו עם ארבעה משקיעים נוספים את מטבחי רגבה, שהיתה בבעלות 140 משפחות ממושב רגבה. העסקה נעשתה ב־2021 תמורת 60 מיליון שקל.
מה עשיתם ברגבה מאז הרכישה?
גדיש: "אנחנו תחת תוכנית השבחה משמעותית. עשינו מהלכים כגון החלפה ושדרוג מערכות מידע, חיזוק המותג, הגדלה של תקציבי פרסום, והגדלנו משמעותית פעילות מול אדריכלים כי הבנו שהיום יותר אנשים משפצים את הבית בעזרת אדריכל. בנוסף, פתחנו סניף חדש במושב רגבה לפני שנה והשקענו 10 מיליון שקל במיכון על מנת לוודא שהמפעל ישמור על הובלה טכנולוגית. שיפרנו תהליכים פנימיים על מנת להיות זריזים יותר באספקת המטבח ללקוח".
איך המשבר בשוק הנדל"ן השפיע עליכם?
גדיש: "בשנה שעברה, לפני שפרצה המלחמה, שוק המטבחים ספג קיטון של 15%-10% במכירות. אם לוקחים בחשבון גם את התקופה של המלחמה, אז 2023 ננעלה בירידות של 20%-15%. רגבה נפגעה בפחות מ־10%".