סגור
סניף של Pret A Manger בלונדון
סניף של Pret A Manger בלונדון (צילום: Chris Ratcliffe/Bloomberg)

אחרי שקיבלה רגליים קרות - רשת Pret A Manger תפצה את פוקס ב-15 מיליון שקל

רשת בתי הקפה העניקה לפוקס ולקבוצת המסעדנות ירזין סלע זכיון לפתיחת סניפים בישראל,, אך עם התעצמות המלחמה בחזית הדרומית ובצפון חזרה בה הרשת מההסכם שהיה כבר חתום. לפי הסכם הפשרה שחתמו אמש הצדדים, הרשת תעניק עדיפות לשותפות הישראליות אם תחליט לפתוח סניפים בשלוש השנים הקרובות

בלי לפתוח סניפים בישראל: קבוצת פוקס וירזין סלע יקבלו פיצוי בגובה 15 מיליון שקל מרשת בתי הקפה הבריטית, Pret A Manger.
Pret A Manger העניקה לפוקס ולקבוצת המסעדנות ירזין סלע זכיון לפתיחת רשת בתי קפה בישראל, ועם התעצמות המלחמה בישראל בחזית הדרומית ובצפון חזרה בה הרשת מההסכם שהיה כבר חתום והודיעה, בסוף חודש מאי, כי היא מוותרת על כניסה לישראל, זאת עוד בטרם נפתח סניף ראשון בארץ.
אמש חתמו הצדדים על הסכם פשרה לפיו רשת בתי הקפה הבריטית תשלם לפוקס ולירזין סלע פיצוי בגובה 3 מיליון ליש"ט בתוך שבוע ימים. עוד הוסכם בין הצדדים, כי אם Pret A Manger תחליט לפתוח סניפים בישראל בשלוש השנים הקרובות, שתחילתן ביום חתימת הסכם הפשרה, היא תצטרך להזמין את פוקס לחתום על הסכם רישיון חדש שהתנאים בו יהיו זהים לתנאים שנחתמו בהסכם הרישיון המקורי. אם פוקס וירזין סלע יסכימו לכך, ויפתחו סניף ראשון בישראל בתוך שלוש שנים מהיום, הן ישלמו לרשת הבריטית סכום של 1.5 מיליון ליש"ט, כמחצית מסכום הפיצויים שהן מקבלות, לאחר פתיחת הסניף הראשון.
פוקס כבר שיריינה מיקומים וחתמה על חוזים עם בעלי נכסים עבור Pret A Manger. הסניף הראשון בישראל אמור היה להפתח במחצית השנייה של 2024 . פוקס אף זכתה לאחרונה במכרז של נמל תל אביב לפתיחת סניף וחתמה על הסכם לסניף נוסף במתחם ביג גלילות שצפוי להיפתח בקרוב.
הרשת הבריטית תירצה את ביטול ההסכם בהתקיימותו של אירוע כוח עליון (force majeure) כתוצאה מהמלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר 2023, והשפעתה הנטענת על יכולתה לבצע פעולות מקדימות נדרשות לפתיחת הפעילות על פי הסכם הרישיון. פוקס דחתה את טענות הרשת הבריטית והשיבה לה באמצעות יועציה המשפטיים. בסוף יולי 2024 פנתה Pret להליך בוררות בלונדון וטענה כי ביטול ההסכם מצידה נעשה כדין וכי היא לא חייבת בפיצוי בגין נזקים עקיפים שנוצרו לפוקס ולירזין סלע.