סגור
משקאות ספרינג של יפאורה משקות קלים
משקאות ספרינג של יפאורה משקות קלים (צילום: עמית שעל)

גם המשקאות הקלים מתייקרים: יפאורה תבורי מעלה מחירים

יפאורה, המשווקת את ספרינג, תפוזינה, עין גדי ושוופס, הודיעה לקמעונאים כי החל ב-1 בדצמבר יתייקר מחירון המשקאות שלה בשיעור של עד 6%. מאז 2019 התייקר סל הקניות בסופרמרקט ביותר מ-30%

חברת המשקאות יפאורה תבורי מעלה מחירים. החברה דיווחה לקמעונאים כי החל מ-1 בדצמבר יתייקר מחירון המשקאות שמשווקת החברה בשיעור של עד 6%. החברה מסרה לקמעונאים כי ההתייקרות נובעת מעליית מחירי התשומות וחומרי הגלם.
"הם קודם שולחים הודעה ואחר כך מנהלים משא ומתן. בפועל, עליית המחיר לא תתבצע לפני חודש ינואר", אמר בכיר ברשת מזון.
יפאורה נמצאת בשליטת חברת קרור של רוני גת ושלמה רודב. החברה משווקת את מותגי המשקאות ספרינג, תפוזינה, עין גדי, שוופס, RC קולה, קריסטל ועוד.
ההודעה של יפאורה מגיעה במהלך תקופת החגים וארבעה ימים בלבד לאחר שספקית נוספת הודיעה על עליית מחירים. בשבוע החולף יצרנית ממרח השוקולד השחר העולה בישרה לקמעונאים כי החל מחודש נובמבר היא מעלה את מחיר ממרח השוקולד הוותיק בשיעור של 10%. אריזת השחר העולה נמכרת כיום במחיר שנע בין 12 ל-15 שקל, שלא בתקופת מבצעים. "השנה השחר העולה לא עשו כמעט מבצעים על המוצר שלהם כי הם רצו להעלות מחירים ולא עשו את זה עדיין. כשהיו מבצעים הם היה על חשבוננו", אומר הקמעונאי. יצרנית שוקולד השחר לא העלתה בשנה החולפת מחירי מחירון למרות התייקרות הקקאו בעולם, בזמן שיבואנית נוטלה, חברת פרימיום, ביצעה ברבעון הראשון של השנה התייקרות של מוצרי השוקולד שלה, בהם שוקולד נוטלה, ב-6%.
סל המזון בישראל עולה בשנים האחרונות בחסות הקורונה והמלחמה. בדיקה שביצע כלכליסט העלתה כי מאז שנת 2019 התייקר סל הקניות בסופר בשיעור של מעל 30%.