סגור
יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות של ערוץ 13
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום: תומריקו)

ניצחון לעובדים: יוליה שמאלוב ברקוביץ' עוזבת את תפקיד מנכ"לית חדשות 13

ועד העובדים, שניהל מאבק עיקש נגד המינוי, והנהלת ערוץ 13 חתמו על הסכם במסגרתו תעזוב שמאלוב ברקוביץ' את תפקידה מיידית, ומנכ"ל חדש ימונה במקומה תוך חודשיים; במסגרת ההסכם יבקשו הצדדים למחוק את העתירה נגד המינוי; שמאלוב ברקוביץ' צפויה להמשיך לקבל את שכרה במשך שנתיים - בעלות כוללת של 2 מיליון שקל

סוף לסאגה: ועד עובדי חברת החדשות של ערוץ 13 והנהלת הערוץ חתמו על הסכם שלפיו המנכ"לית יוליה שמאלוב ברקוביץ' תעזוב את התפקיד מיידית, ותוך חודשיים ימונה מנכ"ל אחר במקומה. ההסכם נחתם על ידי מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק ויו"ר הוועד מתן חודורוב. במסגרת ההסכם העובדים והנהלת הערוץ יבקשו למחוק את העתירה כנגד מינויה לתפקיד.
על פי ההודעה המשותפת של הצדדים, בתקופת הביניים יחל דירקטוריון חברת החדשות בהליך למינוי מנכ"ל חדש, כשבתקופת הביניים יכהן בתפקיד אייל דה-פאו יו"ר חברת החדשות.
מדובר בניצחון לעובדים, שכבר עם ההודעה על מינויה של שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד הכריזו על סכסוך עבודה והתנגדותם למינוי, וסירבו לשתף עימה פעולה.
העובדים התנגדו למינוי בין היתר לנוכח המעורבות הפוליטית שמאלוב ברקוביץ' והקרבה שלה למפלגת הליכוד, יחד עם הביקורת החריפה על האופן שבו ניהלה את הרשות השנייה בעת ששימשה היו"רית שלה. במהלך כהונתה הקצרה הודיעו בערוץ על הורדת התוכנית "אזור מלחמה" בהגשת רביב דרוקר, שנחשב לביקורתי ביחס לממשלה. ההסכם החדש לא מתייחס לתוכניות האחרות של רשת, בהן "אזור מלחמה", הנמצאת תחת הערוץ עצמו ולא תחת חברת החדשות.
לפי הערכות בשוק, העלות לרשת של עזיבת שמאלוב ברקוביץ' תהיה כ-2 מיליון שקל. לפי אותן הערכות, השכר של שמאלוב ברקוביץ' הוא כ-80 אלף שקל בחודש (ברוטו), והיא אמורה לקבל אותו במשך שנתיים, גם אם תעזוב את התפקיד.
בשבועות האחרונים הצטרף למשא ומתן בין העובדים להנהלה אביב גלעדי, לשעבר יו"ר ערוץ 10, שנשלח על ידי בעלי הערוץ לן בלווטניק להסדיר את היחסים בין הצדדים ולמצוא פשרה. בשלבים שלאחר מכן קידמו את ההסכם גם צבי חפץ, המשמש כחבר דירקטוריון, וקלמזוק.
לפני כחודשיים, לאחר שנודע על המינוי, כתבו עיתונאי הערוץ לדירקטוריון החברה כי הם "מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל. ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה – הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה על ידי שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".
לפני כשבועיים נערך בבג"ץ דיון בנושא מינויה של שמאלוב ברקוביץ', שבעברה כיהנה כחברת כנסת ונחשבת בעיקר לדמות פוליטית. לפני כשבוע וחצי הוציא בג"ץ צו ביניים לחברת החדשות של הערוץ בו דרש הסבר מדוע לא יבוטל מינויה של שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד.
חודורוב מסר בתגובה: "אני מודה לאמיליאנו על שיתוף הפעולה, ומצפה לאישור ההסכם גם ע"י נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות. כולי תקווה שהליך המינוי החדש יפתח דף חדש ביחסים בין העובדים לחברה ויאפשר לכולנו לשוב ולהתמקד בזירה העיקרית: חיזוק המסך של ערוץ וחדשות 13 לטובת מאות אלפי הצופים".
מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין: "מברך על ההסכמות שיאפשרו להוציא לדרך בחירה של מנכ"ל ראוי לחברת החדשות, שיפעל יחד עם עובדיה המסורים כדי למצב אותה כמופת של עיתונות רצינית ואחראית. לא היינו מגיעים להסכמות האלה ללא עמידה נחושה של העובדים, שניהלו מאבק בלתי מתפשר על דמותה של החברה בעתיד".