סגור
סניף של מקדונלד'ס ב זכרון יעקב 5.4.24
סניף של מקדונלד'ס בזכרון יעקב (צילום: Amir Levy/Getty Images)

בלעדי
עמרי פדן נפרד ממקדונלד'ס ושם סוף לשיתוף הפעולה עם מועדון לייף סטייל

פדן, שהיה עד לאחרונה הזכיין של מקדונלד'ס בישראל, מכר את אחזקות המיעוט שהיו לו במועדון הלקוחות של סופר פארם. המשמעות: החל מ-1 בנובמבר תפסיק רשת המזון המהיר להעניק הטבות ללקוחות המועדון הכולל כ-550 אלף חברים

עמרי פדן נפרד ממקדונלד'ס ישראל ובדרך מכר גם את אחזקות המיעוט שהיו לו במועדון הלקוחות לייף סטייל של סופר פארם - כך נודע לכלכליסט. התוצאה: רשת מסעדות מקדונלד'ס יוצאת ממועדון לייף סטייל שאיתו שיתפה פעולה מאז הקמתו ב-1998. לפי האתר שלו, המועדון עצמו כולל כ-550 אלף חברים.
על פי מידע שהגיע לידי כלכליסט עמרי פדן, הזכיין לשעבר של מקדונלד'ס, החזיק מתחילת דרכו של מועדון לייף סטייל באחוזים בודדים במועדון, לצד סופר פארם שמחזיקה כ-80% ממניות המועדון וחברת האשראי ישראכרט, שסולקת את כרטיסי מועדון לייף סטייל ומחזיקה גם היא בבעלות. במסגרת הבעלות על המועדון נהנה פדן מדיבידנדים שנתיים, שכן לייף סטייל נחשב למועדון רווחי. במקביל, לקוחות המועדון זכו להטבות בקנייה ברשת מקדונלד'ס כל זמן שפדן היה הזכיין שלה בישראל. כעת, לאחר שמכר את הזכיון על הרשת למקדונלד'ס העולמית, הוא נפרד גם מהמניות שהחזיק בלייף סטייל.
סופר פארם בישרה ללקוחות המועדון שלה כי החל ב-1 בנובמבר מקדונלד'ס לא תיכלל ברשימת החברות שמעניקות הטבות ללקוחות לייף סטייל וכי היא פועלת להרחיב את ההטבות לחברי המועדון. כיום מציעה סופר פארם הטבות ברשתות ההמבורגר המובילות בורגר ראנץ', ברגר קינג, אגאדיר ו-BBB. בנוסף לכך, יש לה שת"פ עם רשתות פיצה בהן דומינו'ס פיצה, פיצה האט, עגבניה, פאפא ג'ונס ופיצה שמש וכן עם מספר מצומצם של בתי קפה.
1 צפייה בגלריה
עמרי פדן זכיין מקדונלד'ס בישראל
עמרי פדן זכיין מקדונלד'ס בישראל
עמרי פדן
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)
מה יפסידו לקוחות לייף סטייל? ההטבה ברשת מקדונלד'ס המוצעת בשלב זה באתר סופר פארם מציעה ללקוחות המועדון החזר של 6% בחשבון החודשי בכל קנייה ב-150 שקל ומעלה במקדונלד'ס או 3% בכל קנייה ב-50 שקל ומעלה. בנוסף, מוצע ללקוחות שרוכשים גיפט קארד דיגיטלי של מקדונלד'ס ב-400 שקל 5% הנחה בנוסף ל-6% פיי באק. כאמור, ההטבות הללו יסתיימו בתחילת נובמבר. בניגוד ללייף סטייל, עם מועדוני לקוחות אחרים, בהם מועדון לקוחות אל על, חבר, מפעל הפיס ומגוון מועדונים של כרטיסי אשראי, נמשך השת"פ של מקדונלד'ס כרגיל.
מבחינתה של סופר פארם מדובר במהלך משמעותי, שכן רשת מקדונלד'ס היא אחד מעמודי התווך של מועדוני לקוחות, כמו גם נחשבת כעוגן למשיכת לקוחות בקניונים. בכל קניון שנפתח, מקדונלד'ס נמצאת בו כאחת מהרשתות שמגבירות תנועת לקוחות.
באפריל הודיעה מקדונלד'ס העולמית כי היא רוכשת את הזכיון לרשת בישראל מידי עמרי פדן ותחל לחפש זכיין חלופי. חברת אלוניאל, הבעלים של מקדונלד'ס ישראל שבשליטת פדן, קיבלה את הזיכיון ב-1992 ופתחה את הסניף הראשון של הרשת בארץ ב-1993.
פדן נחשב לזכיין חזק ומוערך של מקדונלד'ס, אך על רקע המלחמה בעזה והסיוע של מקדונלד'ס וההנחות שנתנה לחיילי צה"ל, התעוררה מחלוקת אל מול הרשת העולמית, שציינה בדוחות הכספיים לשנת 2023 כי המלחמה בעזה פוגעת במכירות שלה, שכן הרשת נפגעת מקריאות לחרם במדינות המזרח התיכון וגם מחוץ לאזור. מקדונלד'ס העולמית גם ציינה כי כל עוד המלחמה מתנהלת, תהיה לה השפעה שלילית על הכנסות הרשת. זכיינים של מקדונלד'ס בעולם לחצו עליה להפסיק את ההטבות לחיילים, פדן עצמו סירב לשתף פעולה ומקדונלד'ס העולמית החליטה לרכוש ממנו את הזכיון בחזרה ולקחת את הבעלות על 225 הסניפים לידיה.
מסופר פארם נמסר: "ההטבה במקדונלד'ס ללקוחות מועדון לייף סטייל מסתיימת בעקבות שינוי שביצעה מקדונלד'ס בישראל. אנו ממשיכים לפעול כדי להרחיב ולחדש את מגוון ההטבות ללקוחות".