סגור
מעבר גבול טאבה מצרים סיני
מעבר גבול בגין בטאבה (צילום: מאיר אוחיון )

העתירה התקבלה: נדחה המכרז על הדיוטי פרי במסופים היבשתיים

בית המשפט המחוזי הורה לדחות את מועד הגשת ההצעות למכרז להפעלת חנויות דיוטי פרי במסופי הגבול בגין בטאבה ומסוף נהר הירדן, עד להכרעה בעתירה שהגישה משפחת פאליק

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לדחות את מועד הגשת ההצעות למכרז להפעלת חנויות דיוטי פרי במסופי הגבול היבשתיים בגין בטאבה ומסוף נהר הירדן. זאת בהמשך לעתירה המינהלית שהגישה משפחת פאליק, בעלת חנויות הדיוטי פרי הבינלאומיות Duty Free Americas, בדרישה להוציא צו ביניים לעצירת הליכי המכרז עד להכרעה בעתירה. המועד האחרון להציע הצעות היה מחר (ד'), 14 באוגוסט.
1 צפייה בגלריה
ליאון פאליק
ליאון פאליק
ליאון פאליק. השופטת שאלה מדוע השתהו בהגשת העתירה
את העתירה הגישה משפחת פאליק נגד רשות שדות התעופה, רשות התחרות ושתי מפעילות חנויות הדיוטי פרי, חברת היינמן הגרמנית וחברת ג'יימס ריצ'רדסון. פאליק דורשת למנוע מהשתיים להשתתף במכרזים בטענה כי פסק בוררות שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי שתי החברות תיאמו מחירים במכרז שנערך ב־2013 לחנות הדיוטי פרי בנתב"ג, ובזכות כך זכתה ג'יימס ריצ'רדסון באותו מכרז.
בשנת 2016 רכשה היינמן מחצית ממניות ריצ'רדסון ובשנת 2017 ניגשו שתי החברות ביחד למכרז חדש להפעלת הדיוטי פרי בנתב"ג וזכו בו. בתחילת 2024 היינמן רכשה את יתרת המניות של ג'יימס ריצ'רדסון וכיום היא בעלת 100% מחנויות ג'יימס ריצ'רדסון בדיוטי פרי בנתב"ג ובמעברי גבול נוספים של רשות שדות התעופה.
השופטת ארנה לוי דחתה כאמור את מועד הגשת ההצעות, אך גם העבירה ביקורת על משפחת פאליק שהשתהתה בהגשת העתירה: "על פני הדברים קיים שיהוי בהתנהלות המבקשות".