סגור
מוצרים של חברת אסם פסטה פסטות
הפסטה מתייקרת שוב (צילום: ענר גרין)

בפעם השנייה בתוך 4 חודשים - אסם מעלה מחירים

אסם תעלה את מחירי מוצריה בשיעור ממוצע של 4.7%. הפסטה, הרטבים ומרקי התיבול יתקיירו ב־4.5%. בשונה מבעבר, החליטה החברה להעלות את מחירי מוצרי המזון לתינוקות מטרנה בכ־2.6%. גם סוגת תעלה את מחירי האורז הבסמטי וטחינה אל ארז ב־10%, וחברת וילי פוד תעלה את מחירי הטונה, האורז ושימורי פטריות בכ־10%

אסם, חברת המזון השלישית בישראל, הודיעה היום (ג') על העלאת מחירי מוצריה בשיעור ממוצע של 4.7%, שמצביע על כך שישנם מוצרים שהעלתה בשיעור חד הרבה יותר.
אסם היתה האחרונה מבין חברות המזון הגדולות להצטרף לגל, שהחל לפני כשבוע בהעלאת מחירי מוצרי החלב תחת פיקוח על המחירים ב־8.3% והמשיך בהחלטת שלוש המחלבות הגדולות להעלות את מחירי מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח בעד 9.3%. ל"כלכליסט" נודע כי היום עודכנו הקמעונאים בכך שגם סוגת תעלה את מחירי האורז הבסמטי וטחינה אל ארז ב־10%, וחברת וילי פוד תעלה את מחירי הטונה, האורז ושימורי פטריות בכ־10%.
מבחינת אסם, מדובר בפעם השנייה בארבעה חודשים שהיא מעלה מחירים. הפסטה, הרטבים ומרקי התיבול יתקיירו שוב כעת ב־4.5% בממוצע. בנוסף תעלה אסם את מחירי המוצרים שלא עדכנה בדצמבר וכוללים את דגני הבוקר של נסטלה, קפה טסטר צ'וייס, פורינה וגרבר. בשונה מבעבר, החליטה החברה להעלות את מחירי מוצרי המזון לתינוקות מטרנה בכ־2.6%. באסם הסבירו כי ההחלטה התקבלה בעקבות המשך התייקרויות חומרי הגלם והאריזה, לצד פיחות חד בשקל אל מול הדולר והיורו.
אסם, וילי פוד וסוגת מצטרפות בכך לספקי מזון נוספים שהודיעו בשבוע החולף על העלאות מחירים, ובהם דיפלומט שתעלה מחירי חלק ניכר ממוצרי המזון שהיא מייבאת כמו קטשופ היינץ, דגני בוקר קלוגס, שוקולד מילקה ועוגיות אוראו, שסטוביץ, מרס והמחלבות, שהעלו מחירים בשיעור של עד 25%.
הסמיכות בהודעות החברות על העלאות מחירים אמורה להטריד את רשות התחרות. רק בשבוע שעבר ביקש שר הכלכלה ניר ברקת מהרשות לבדוק האם העלאות המחירים של שלוש המחלבות שבוצעו באותו יום, תואמו מראש. בעוד בחלב ניתן להעריך שהתזמון נבע מעיתוי אישור העלאת מחירי המוצרים המפוקחים על ידי המדינה, לעיתוי שאר ההתייקרויות אין הסבר הגיוני ונראה שהחברות מנצלות את הסיטואציה שמתחרה מרכזי כמו דיפלומט העלה מחירים.
כך, כשדיפלומט מעלה את מחירי דגני הבוקר של קלוגס וקטשופ היינץ, ושסטוביץ מעלה את מחירי פסטה ברילה, קל יותר לאסם להעלות את מחירי דגני הבוקר של נסטלה, ואת מחירי קטשופ ופסטה אסם. רשות התחרות מנהלת נגד חברות וקמעונאיות המזון חקירה מקיפה החל מנובמבר 2021, לאחר שאותתו על עליות מחירים לפני שביצעו אותן. בנוסף, מנהלת הרשות במקביל בדיקות מקיפות בחברות לאיתור הפרות חוק המזון.