סגור
האחים יוסי ושלומי אמיר
האחים יוסי ושלומי אמיר. החלטת שופרסל צפויה לפגוע במכירות הרשת (צילום: מורג ביטן)

שינוי הכיוון של האחים אמיר: מועדון חבר נפרד משופרסל

החל מנובמבר חברי מועדון הענק של משרתי הקבע לא יקבלו עוד הנחות בשופרסל. מועדון חבר לא נענה לבקשת בעלי השליטה החדשים לצמצם את ההנחות בגובה 6%-9% המגיעות לחבריו, ולכן הפסיק את ההתקשרות עם הרשת. על פי הערכות, תורם חבר מאות מיליוני שקלים להכנסות שופרסל בכל שנה

חברי מועדון חבר לא יקבלו הנחות בשופרסל החל מעוד ארבעה חודשים. דרישת בעלי השליטה החדשים בשופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר ממועדון "חבר", לבטל או להפחית משמעותית את ההנחה בגובה 6%-9% הניתנת לצה"ל וכוחות הביטחון, הובילה להפסקת ההתקשרות בקרוב בין הצדדים.
הנהלת חבר עדכנו את חברי המועדון היום כי החל מה-1.11,24, יפסיקו רשתות שופרסל ובי את מתן ההנחות לחברי המועדון, במעמד התשלום. המועדון הסביר בהודעתו כי ״הנהלת שופרסל החדשה, דרשה באחרונה שינוי במתווה שיתוף הפעולה ארוך השנים עם מועדון חבר וצמצום קיצוני בהנחות הניתנות לעמיתי המועדון. מצאנו כי המתווה שהוצע יפגע בעמיתנו באופן משמעותי, ואין לקבלו״.
החלטת שופרסל צפויה לפגוע במכירות הרשת, שהציגה ברבעון הראשון השנה קיפאון במכירות, למרות העלאות מחירים שרשם שוק המזון בשיעור של כ-6%, על פי נתוני סטורנקסט.
לא מדובר בפעם הראשונה בה מנסה שופרסל להתנתק ממועדון חבר, שעל פי ההערכות בשוק, תורם להכנסותיה מאות מיליוני שקלים.
כבר לפני עשור, כשהובילה הנהלת שופרסל תוכנית התייעלות תחת איציק אברכהן, היתה כוונה שלא לחדש את ההסכם עם מועדון חבר, בכדי שהחברה תוכל להפחית מחירים לכלל הציבור. אלא שבסופו של תהליך, כחודשיים אחרי שתם ההסכם בין הצדדים, חזרה בה החברה והחזירה את ההנחות לחבר, גם אם בשיעור מופחת של כ-50% מההנחה שניתנה להם עד אז. באותה הזדמנות, שינתה הרשת את ההסכם, כך שבמקום שחברי המועדון ירכשו תווי קניות של הרשת בהנחה, הם קיבלו את ההנחה המופחתת של 9% בסניפים העירוניים ו-6% בסניפי הדיסקאונט וברכישה באתר האונליין, במעמד התשלום באמצעות כרטיס אשראי "חבר".
ההחלטה של שופרסל לחדש את ההסכם באותם ימים, נבעה הן מכך שהכנסות חברי מועדון חבר מהותיות לחברה, וללא ההנחות, לא יהיה לחברי המועדון תמריץ להמשיך לקנות ברשת.
מי שעשויה ליהנות מהפסקת ההתקשרות הצפויה בין שופרסל לחבר, היא קרפור, שבשליטת אלקטרה צריכה, המעניקה בסניפיה הנחה של 6%-8% בסניפי הרשת וכן, רשת חצי חינם המעניקה הנחה של 3.5% לחברי המועדון של חבר.
עניין נוסף, נוגע לעיתוי בו נעשה המהלך, בתקופה בה חברי כוחות הביטחון מגוייסים למלחמה בעזה וללחימה בגזרות שונות בצפון וביו״ש.
משופרסל נמסר בתגובה: ״כידוע וכפי שפורסם כבר בעבר שופרסל בוחנת את כל ההסדרים המסחריים וההחלטות יתקבלו תוך בדיקה מעמיקה והתאמה לצרכי הלקוחות והרשת״.