סגור
עדן בר טל לשעבר מנכל משרד התקשורת
עדן בר טל (צילום: אוראל כהן)

"תנאיו נפגעו": יו"ר הרשות השנייה, עדן בר טל, פורש מתפקידו

בר טל שימש בתפקיד כשנתיים וחצי, כשלפי הרשות השנייה, "לאחרונה התקבלה החלטה שפוגעת בתנאיו ולכן העדיף לפרוש"; השבוע יתקיים דיון בבג"ץ בעתירה נגד הרשות על שלא התערבה במינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ', לשעבר היו"רית שלה שהוחלפה על ידי בר טל, לתפקיד מנכ"לית חדשות 13

יו"ר הרשות השנייה, עדן בר טל, פורש מתפקידו. הפרישה צפויה להיכנס לתוקף באוגוסט. בר טל מונה לתפקיד בינואר 2022, ופורש כעת. לפי הרשות, בר טל הודיע כי הוא עושה זאת בשל החלטה שהתקבלה ופגעה בתנאיו.
ביום חמישי הקרוב יתקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו ארגון העיתונאים וועד עובדי חברת החדשות של ערוץ 13 כנגד הרשות השנייה, על כך שלא התערבה במינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות של הערוץ. מינוי זה אושר על דירקטוריון חדשות 13 שבו יושבים נציגי הרשות, ובראשו עומד היו"ר איל דה פאו, שהוא גם נציג הרשות.
מאז שהחלה סערת מינויה של שמאלוב ברקוביץ' אותה החליף בר טל בתפקיד יו"ר הרשות, הוא בחר להימנע מהצהרה פומבית בנושא – ותגובת הרשות השנייה עצמה הייתה עצימת עיניים מוחלטת אל מול הבעייתיות במינוי. בתקופתו גם המשיך ערוץ 14 עם אמירות קשות של המגישים בערוץ, כשבין הבולטות שבהן אותו "מחקר" שפורסם על הקשר בין עמדה פוליטית לסיכוי להירצח באירועי ה-7 לאוקטובר. על אף שנפתחו מספר פעמים הליכי "הפרה לכאורה" כנגד מגישי הערוץ, בפועל לא היה שום שינוי מהותי בערוץ וגם לא ענישה משמעותית.
בר טל כיהן בשנים 2013-2009 כמנכ"ל משרד התקשורת תחת השר משה כחלון וקידם את רפורמת הסלולר. בשנים 2021-2020 היה מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי.
מהרשות השנייה נמסר: "בר טל הודיע לשר (שלמה קרעי) על פרישתו מתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. במכתבו לשר, הסביר כי לאחרונה עברה החלטה שפוגעת בתנאיו ולכן העדיף לפרוש. פרישתו תיכנס לתוקף בתחילת חודש אוגוסט".