סגור

פריפריה אימפריה: צרכני היוקרה הצעירים מגיעים מנתיבות ושפרעם

מנכ"ל באבלס הציבורית, המשווקת בגדי ילדים של מותגים כגון הוגו בוס, קנזו ופייר קארדן, סיפר לכלכליסט כי מרבית הקליינטורה שלו מגיעה מהפריפריה, ומחיר ממוצע לפריט עומד על 200 שקל: "הכי הרבה קונים מהמגזר הערבי, הדתי והרוסי" 

מהיכן מגיעים הצרכנים הכבדים של מותגי היוקרה? לאו דווקא מהמגזרים שחשבתם עליהם ולא בהכרח מהעשירונים העליונים. על פי חברת באבלס הציבורית, יבואנית מותגי יוקרה מתחום האופנה לילדים, נשים וגברים, עיקר הקליינטורה שלה מגיע מהפריפריה.
"הלקוחות שלנו מגיעים מכל הארץ, עם התמקדות בערי הפריפריה – באר שבע, נתיבות, אשדוד אשקלון, ובאזור הצפון מחיפה ומהמגזר הערבי. מי שקונה הכי הרבה מותגי יוקרה הם לקוחות המגזר הערבי, המגזר הדתי, המגזר הרוסי ותושבים מהפריפריה. אין לנו לקוחות מצפון תל אביב או מהרצליה", אמר בשיחה עם כלכליסט יודי לזר, מנכ"ל באבלס.
נתוניה של באבלס מבוססים על מאגר מידע של 300 אלף לקוחות מאושרי דיוור ישיר ועוד 200 אלף לקוחות שאינם מאושרי דיוור.
1 צפייה בגלריה
חנות באבלס
חנות באבלס
חנות של באבלס. לחברה 17 חנויות קמעונאיות, והיא מוכרת גם בסיטונאות
(צילום: נדב פקט)
באבלס מייבאת מותגים בינלאומיים ומשווקת אותם בחנויות ובפלטפורמת האונליין שלה. במותגי האופנה לילדים היא משווקת את הוגו בוס, קנזו, ריפליי וטימברלנד, ויש לה הסכם לייצור והפצה של המותגים פייר קארדן ורוברטו וינו למבוגרים ונאוטיקה לילדים. לחברה 17 חנויות קמעונאיות, והיא מוכרת ל־100 נקודות מכירה בסיטונאות (בתוכנית העסקית היא מצפה להגיע ל־30 חנויות עד סוף 2027).
ביוני שנה שעברה רכשה באבלס את חברת ונדום מכינוס נכסים תמורת 4 מיליון שקל, זאת שלושה חודשים לאחר שהתכוונה לרכוש את השליטה בחברה מידי הבעלים איתן ומיכל פולק, לפי שווי של 6 מיליון שקל. ונדום מוכרת מותגי אופנה בינלאומיים, בין היתר את המותגים מוסקינו וורסצ'ה, ואת שנת 2023 סיימה ונדום עם רווח של 2 מיליון שקל.
על פי נתוני באבלס, סל קנייה ממוצע באתרי האופנה של החברה למותגי פרימיום עומד על 454 שקל, עם יחס המרה (גולשים שביצעו רכישה או פעולה כלשהי באתר מעבר לגלישה בו) של 2.6%. כמות הפריטים הממוצעת בעסקאות שנעשות באתרי החברה מגיעה ל־2.2 פריטים.
"אנחנו מוכרים הרבה מאוד פריטים במבצעים והנחות", מסביר לזר. "זה בא כדרישה מהלקוחות שלנו. אנשים מחפשים מבצעים בבגדי נשים וגברים ולכן אנחנו מתמקדים בזה. במותגי פרימיום לילדים מחיר ממוצע לפריט הלבשה עומד על כ־200 שקל והוא כולל מבצעים. ההבדל אצלנו בין בגדי ילדים להלבשה של בוגרים הוא שהרבה מבגדי הנשים והגברים הם מוצרים לסליקה מעונות קודמות, ולכן הם נמכרים במחיר מוזל".
באבלס סיימה את 2023 עם הכנסות של 52 מיליון שקל, בדומה להכנסות 2022. הרווח הגולמי השנתי עלה ב־7.4% ל־28.7 מיליון שקל, והיא עברה לרווח תפעולי של 6 מיליון שקל לעומת הפסד של 8 מיליון שקל ב־2022. את השנה סיימה החברה עם מעבר לרווח של 3 מיליון שקל לבעלי המניות לעומת הפסד של 10 מיליון שקל ב־2022.