סגור
ארז וינר מנכ"ל יקבי ירושלים עטרות
ארז וינר, המנכ"ל הפורש. עלות התגמול ב־2023: 936 אלף שקל (צילום: עמית שאבי)

וילי פוד: המנכ"לים לא מפסיקים להתחלף

ארז וינר הודיע על התפטרותו מתפקיד המנכ"ל, בין היתר בשל מחלוקת על תגמול • וינר הוא המנכ"ל הרביעי בשבע שנים שמתפטר מהחברה • הוא לא בהכרח יישאר עד למציאת מחליף   

מנכ"לי וילי פוד לא מפסיקים להתחלף. ביום חמישי, לאחר כהונה בת שנתיים וחצי, התפטר ארז וינר מתפקיד מנכ"ל וילי פוד השקעות, החברה־האם של יבואנית המזון וילי פוד אינטרנשיונל. על פי הדיווח למשקיעים, לחברה נודע על ההתפטרות שעות אחדות בלבד לפני הדיווח, וזו תיכנס לתוקף בעוד חודשיים, כך שווינר לא בהכרח יישאר בתפקיד עד למציאת מחליף. יצחק ברבי, שמכהן מאז 2019 כסמנכ"ל הכספים, מונה כעת לממלא מקום מנכ"ל.
בסביבת החברה הסבירו את ההתפטרות במעבר של וינר לחברת בנייה, אך לטענת גורמים אחרים, ברקע ההתפטרות עומדת מחלוקת בנוגע לתגמול של וינר, שעלות שכרו הסתכמה אשתקד ב־936 אלף שקל, נמוך מזה של סמנכ"לי הסחר והכספים וכן של בעלי השליטה, האחים צביקה (33.46%) ויוסי ויליגר (31.84%), המכהנים כיו"ר וילי פוד השקעות ומנכ"ל וילי פוד אינטרנשיונל בהתאמה, ונהנו מתגמול שנתי בעלות של 2.65 מיליון שקל כל אחד.

1 צפייה בגלריה
מימין צביקה ויליגר ו יוסי ויליגר מייסדי חברת ה מזון ויליפוד
מימין צביקה ויליגר ו יוסי ויליגר מייסדי חברת ה מזון ויליפוד
בעלי השליטה, יוסי (משמאל) וצביקה ויליגר. עלות התגמול של כל אחד מהם: 2.65 מיליון שקל
(צילום: אוראל כהן)

וינר הוא המנכ"ל החמישי שהתמנה בחברה בשבע השנים האחרונות. התחלופה החלה ב־2017, כששבועיים לאחר שובם של האחים ויליגר לחברת יבוא המזון שייסדו הפסיקו את כהונת אירם גרייבר, שכיהן אז כמנכ"ל במשך כשנה וחצי. את מקומו תפס ביולי 2017 טים קרנקו, שגויס על ידי האחים, אך הוא התפטר מהתפקיד כעבור ארבעה חודשים בלבד. עם עזיבתו של קרנקו גייסו האחים ויליגר את מיכאל לובושיץ, שכיהן כמנכ"ל במשך כשנתיים, ועבר לנהל את יינות ביתן, ומשמש היום כממלא מקום מנכ"ל קרפור. את מקומו של לובושיץ תפסה בתחילת 2020 עינת פלד, אלא שגם המינוי שלה לא האריך ימים, וכעבור שנה וחודשיים עזבה פלד את החברה. כיום היא מנכ"לית רשת הפארם Be של שופרסל.
וינר, שהצטרף לווילי פוד בתחילת 2020 כמנהל תפעול של חטיבת המוצרים המצוננים וחבר הנהלה, קודם עם עזיבתה של פלד לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל, ובמאי 2022 מונה למנכ"ל וילי פוד השקעות ומנכ"ל וילי פוד אינטרנשיונל, החברה התפעולית. כעבור כחצי שנה מונה יוסי ויליגר למנכ"ל וילי פוד אינטרנשיונל, ווינר נותר לנהל את החברה־האם, שאין בה פעילות, למעט תיק השקעות.
במהלך כהונתו קידם וינר הקמת מרלו"ג חדש, לצד הרחבת מערך הייצור והאספקה. בתחילת השנה עזב את וילי פוד גם ליאור לייזר, שכיהן כמשנה למנכ"ל, ועבר לנהל את זרוע סיטונאות המזון של שופרסל תחת בעלי השליטה החדשים, האחים יוסי ושלומי אמיר.
האחים ויליגר ייסדו את ויליגר ב־1992 והפכו אותה לציבורית כשנה לאחר מכן. כיום היא נסחרת בבורסת נאסד"ק בניו יורק ובבורסת תל אביב. ב־2007 מכרו האחים את השליטה בחברה לאוליגרך ארקדי גאידמק, ולאחר שזה נקלע לקשיים תזרימיים השליטה הוחזרה אליהם. ב־2015 מכרו האחים בפעם השנייה את השליטה בחברה לאלכסנדר גרנובסקי, שנקלע לקשיים והעביר אותה לגרגורי גורטובוי, שב־2017 איבד את השליטה בה לטובת האחים, ששבו בפעם השלישית להחזיק בשליטה בחברה.
בתחילת השנה זימנה רשות התחרות לשימוע טרם הגשת כתב אישום את חברת וילי פוד ואת היו"ר צביקה ויליגר על עבירת ניסיון להסדר כובל. על פי כתב החשדות, ויליגר התראיין בתקשורת כמה פעמים שבהן התבטא בעניין הצורך להעלות מחירים בשוק המזון בכלל ורצונה של וילי פוד להעלות מחירים בפרט, והבהיר כי החברה טרם החליטה על העלאת מחירים. בין היתר אמר: "אחרי חג שבועות נבחן איזה מוצרים עלינו לייקר ובכמה", "אני לא יודע אם תהיה עליית מחירים כבר בפסח, אבל אין מנוס מעליית מחירים גדולה אחרי פסח. לא תהיה ברירה, נצטרך להעלות מחירים על מגוון רחב של מוצרים – לדוגמה כל מוצרי החלב עלו ב־30%-20% בחו"ל, גם מוצרי חיטה, הכל".
את הרבעון השני השנה חתמה וילי פוד עם שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית, ועם עלייה של 4.7% ברווח הנקי, שהסתכם ב־3.5 מיליון שקל. זאת בעקבות ירידה במחירי הקנייה של המוצרים המיובאים, בעוד המחירים לצרכן לא הופחתו בהתאם, והחברה אף העלתה את מחירי חלק ממוצריה בתחילת השנה. השיפור ברווח הושג למרות הוצאה בגובה 11.6 מיליון שקל בשל קנס על הפרת הוראות חוק המזון.