סגור
משטח החלקה על הקרח ב קניון אייס מול ב אילת
משטח החלקה על הקרח בקניון אייס מול באילת (צילום: יאיר שגיא)

כתוב על קרח: קניון אייס מול נתבע על הפרת חוזה

בבילון פארק ישראל טוענת כי קיבלה בלעדיות בהפעלת אטרקציות, אלא שהקניון איפשר למתחרים להפעיל מתקנים דומים, וכך עשה אף בעל הקניון 

מאבק על הכיס של ההורים בקניון אייס מול באילת. בבילון פארק ישראל, מפעילת האטרקציות לילדים, הגישה לבית המשפט דרישה למתן חשבונות מצד הקניון כדי להעריך את הנזקים שנגרמו לה לטענתה מהפרת חוזה מול בעלת הקניון, חברת פארק הקרח אילת. לטענת בבילון, היא קיבלה מהקניון בלעדיות בהפעלת אטרקציות כמו מיני לונה פארק שכולל משחקי וידיאו, מכוניות מתנגשות, תיאטרון בובות, מתקני סימולטור, ג'ימבורי ועוד, אלא שהקניון איפשר למתחרים שלה להפעיל אטרקציות דומות, וכך עשה אף בעלי הקניון עצמו, ניסים יניב.
לפי בבילון, כתב הבלעדיות היה קיים במשך תשע שנים "עד נאנסה התובעת לוותר על תוכנו", והוא הופר על ידי הנתבעת לאורך כל התקופה. "בשל יראתה של התובעת מפני הנתבעת ובעל השליטה בה, ניסים יניב, אשר בימים אלה סילק שלא כדין חלק ממתקניה של התובעת – חששה התובעת לנקוט צעדים כלפי הנתבעת לבל תסלק את התובעת מהקניון".
על פי בבילון, אייס מול הרוויח עשרות מיליוני שקלים מכך שהפר את הבלעדיות מולה ואיפשר לעוד מפעילים להיכנס לקניון. לטענתה, בעל הקניון בעצמו הפעיל אטרקציות מתחרות בתקופת הבלעדיות והתחוור לה כי כל העת הוא חפץ בעסק שלה: "לאחר שניסים יניב נוכח לדעת כי עסקיה של התובעת פורחים, לעיתים אף בעתות משבר, גמל בליבו להיכנס בעצמו לעסקי האטרקציות לילדים, בין היתר, תחת המותג Fantasy eilat".
עו"ד איתמר כץ, המייצג את פארק הקרח אילת: "פארק הקרח דוחה על הסף את ההאשמות שהועלו בנוגע להפרת זכויות בלעדיות להפעלת אטרקציות בקניון. הטענות חסרות כל בסיס, שכן לא קיימת בלעדיות כזו. מדובר בניסיון להסיט את תשומת הלב מכישלונה של בבילון לעמוד בהתחייבויותיה ומהמצוקה הפיננסית אליה נקלעה, בין היתר לאחר שחוזה השכירות עמה בוטל לפני מספר חודשים".