לאחר שנים של עיכובים: אושר ההסכם להקמת תחנה מרכזית חדשה בפ”ת
מועצת העיר אישרה את ההסכם מול המדינה להקמת תחנה מרכזית חדשה, על שטח התחנה הישנה במרכז העיר. ההסכם סולל את הדרך להקמת קומפלקס בן 10 קומות שסביבו כיכר עירונית, שיכלול 70 אלף מ"ר שטחים בנויים, מתוכם 17 אלף מ"ר טרמינל אוטובוסים
לאחר שנים של עיכובים, מועצת העיר פתח תקווה אישרה בימים האחרונים את ההסכם מול המדינה להקמת תחנה מרכזית חדשה, על שטח התחנה הישנה במרכז העיר.
התחנה המרכזית הישנה, הממוקמת על קרקע בבעלות עיריית פתח תקווה, הוקמה בשנת 1957 וכבר שנים שאינה מספקת מענה הולם לצרכים התחבורתיים. על הקרקע חלה תוכנית בניין עיר מאושרת משנת 2007 להקמת מרכז תחבורתי ועסקי חדש, אולם מימוש הפרויקט התעכב בשל מחלוקות עם משרד התחבורה וקשיים במציאת פתרון לאחסנת האוטובוסים בשעות הלילה בתקופת עבודות ההקמה.
- עיריית רמת השרון לעליון: גם אם הצפיפות תגדל - במערב היוקרתי של העיר לא יימכרו דירות זולות
- מנכ"ל ים סוף נדל"ן: "עד שפרויקט הפינוי בינוי אוכלס התחלפו 3 ראשי ערים"
- המירוץ לדירה ניצח את בהלת הקורונה
ההסכם סולל את הדרך להקמת קומפלקס בן 10 קומות שסביבו כיכר עירונית, שיכלול 70 אלף מ"ר שטחים בנויים, מתוכם 17 אלף מ"ר טרמינל אוטובוסים, 15 אלף מ"ר שטחי מסחר, 14 אלף מ"ר שטחי משרדים, שמחציתם ישמשו את אגפי עיריית פתח תקווה ומחציתם יושכרו בשוק החופשי. בנוסף הקומפלקס כולל חניון תת־ קרקעי בן 700 מקומות חניה. התחנה תכלול חיבור פיזי לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה שתוקם בסמוך.
במסגרת ההסכם, החברה לפיתוח פתח תקווה קיבלה את הזכויות להקמה, ניהול ותפעול המתחם התחבורתי כולו למשך 25 שנה, כולל ניהול שטחי המסחר והמשרדים להשכרה, כפרויקט יזמי. הקמת הפרויקט נאמדת ב־450 מיליון שקל, כאשר משרד התחבורה הקצה 137 מיליון שקל לטובת הקמת המרכז התחבורתי. המימון להקמת פרויקט המסחר והמשרדים יילקח כהלוואה על ידי החברה לפיתוח פתח תקווה.
לדברי ראש העירייה רמי גרינברג, "הנושא התחבורתי נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני וכבר בשנים הקרובות נראה את המהפכה התחבורתית מתממשת בעיר". מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה, לירון גולדנברג, אמר כי בתחנה צפויים לעבור כ־50 אלף איש ביום והקמתה תארך כ־4 שנים.