$
חדשות נדל

הרצליה: 1,650 דירות ייבנו במקום שדה התעופה

הותמ"ל אישרה להפקדה את התוכנית שהיא החלק הראשון מתוך תוכנית גדולה יותר של צפון הרצליה שתכלול למעלה מ-10,000 אלף יח"ד; עפ"י התוכנית בשטח השדה יוקמו בין השאר מגדלים בגובה 25 קומות ומבנים בני 10 קומות

דותן לוי 19:1907.08.19

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), החליטה להפקיד היום (ד') את התוכנית להקמת שכונת מגורים על שטח שדה התעופה בהרצליה. התוכנית קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל, והיא התוכנית המפורטת הראשונה ברובע החדש שעתיד לקום לאחר פינוי שדה התעופה.

 

 

 

התוכנית כוללת הקמת 1,650 יחידות דיור שייבנו בתמהיל בינוי מגוון של עד 10 קומות, לצד מספר מגדלים בגובה 25 קומות, וכן דיור מוגן בהיקף של 300 יחידות דיור. התוכנית ממוקמת בצפון מערב העיר הרצליה על שטח של 176 דונם.

 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי מסחר בהיקף של 12 אלף מ"ר בחזיתות מסחריות וכן שטחים למבני ציבור הנדרשים לשכונה. התוכנית שמה דגש על מרחב עירוני הכולל מדרכות רחבות ושבילי אופניים. כמו כן, היא כוללת 40 דונם שיוקצו עבור שטחים פתוחים, ובתוכם פארק עירוני אשר ישמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי. סביבת התוכנית כוללת פריטים היסטוריים רבים מימיה הראשונים של הקמת המדינה, וכן עצים רבים המוצעים לשימור.

 

 

שדה התעופה בהרצליה במבט על שדה התעופה בהרצליה במבט על צילום: מאיר פרטוש

 

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על קו המטרו העתידי ותחנה שתוקם בצמידות, וכן תחנת הרכבת מדרום ומתחם תחבורה משולב שעתיד לקום סמוך לו, במסגרת תוכנית קרית שחקים שגם היא מקודמת בותמ"ל במקביל.

 

תוכנית קריית המסלול היא חלק מתוכנית השלד לרובע הצפוני של הרצליה, מתחם זה מתבסס על פינוי שדה התעופה והסרת המגבלות השונות שהטיל על המרחב העירוני, ועתיד לכלול כ-12 אלף יח"ד ושימושי קרקע מגוונים אשר מהווים את הפיתוח העתידי של הרצליה וחלקו הצפוני של מחוז תל אביב.

 

העירייה מתנגדת

 

החלטת הותמ"ל התקבלה בניגוד לעמדת העירייה אשר לטענתה קיבלה את הדווח על הדיון בהתראה קצרה. במכתב שהעביר ראש העירייה משה פדלון למתכננת הראשית של הותמ"ל, דקלה פרסיקו, נכתב כי העירייה קיבלה את הדיווח על הדיון בשיהוי משמעותי ומבקשת לדחות אותו כדי לאפשר למהנדס העיר החדשה שרק נכנסה לתפקיד ללמוד את התוכנית.

 

שדה התעופה של הרצליה שדה התעופה של הרצליה צילום: עמית שעל

 

"מליאת הותמ"ל באופן שיטתי אינה מתאמת את פעולותיה עם עיריית הרצליה", לשון המכתב. "אני דורש ממליאת הותמ"ל לדחות באופן מיידי את הדיון עד לרגע שמהנדסת העיר תלמד את התוכנית". יחד עם זאת בדיום המכתב כותב פדלון כי בהרצליה מוכנים לשתף פעולה לגבי התוכנית כדי להיטיב עם התכנון שלה. התוכנית נערכה על פרחי צפריר אדריכלים.

 

שדה תעופה פעיל

 

שדה התעופה הרצליה הוא שדה פעיל, הקיים טרם קום המדינה. השדה סומן בתמ"א 15 משנת 2000 כשדה תעופה בשימוש בדרגה 4 המיועד לענות בעיקר על הביקושים לטיסות מסחריות, טיסות שכר, טיסות פרטיות וחקלאיות, וכיום משמש השדה כשדה התעופה העיקרי בישראל לתעופה כללית.

 

ב-2009 החליטה המועצה הארצית, לגרוע את השדה מתוך תמ"א 15 ולקבוע אותו כשדה זמני על מנת לתכנן את השטח שלו מחדש. עם זאת מועד פינוי השדה נדחה מספר פעמים ולפני כשנה החליטה המועצה הארצית להאריך את תוקף השדה ב-3 שנים נוספות.

 

בהתאם להוראות תמ"א 15/ב נקבע, כי תוקפה של התכנית יפקע לפי המוקדם מבין המועדים הבאים: עם אישור תכנית פיתוח לתכנית מאושרת למגורים, תחילת עבודות בשטח לצורך מימוש תכנית למגורים או מתן היתר ראשון לפי תכנית למגורים, או עם קבלת רישיון הפעלה לשדה תעופה חלופי לתעופה כללית.

 

תמ"ל 1083 מקודמת בותמ"ל, כאשר הצפי להפקדתה הינה בחודשים הקרובים, והצפי להגשת תכנית פיתוח הינה תחילת 2021. כמו כן, מקודמת תת"ל 74 – שדה חלופי להרצליה, שמצויה בשלב אישור החלופה הנבחרת והודעה על עריכת תוכנית (ס' 77, 78 לחוק התוה"ב).

 

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, אמר כי זהו שלב ראשון לרובע מגורים חדש בהרצליה שיכלול אלפי יחדות דיור. מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, הוסיף כי "התוכנית מייעלת את השימוש בקרקע ותאפשר הקמת שכונה חדשה, אינטנסיבית ומעורבת שימושים, עם פארק עירוני איכותי, אשר תהווה חלק מרובע הצפוני של הרצליה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x