אושרה להפקדה תוכנית לבניית שכונה חדשה עם 3,500 דירות במזרח נתניה
התוכנית, בשטח כולל של 875 אלף מ"ר, כוללת מבני מגורים, מסוף תחבורה ציבורית, מרכז מסחרי, מוסדות חינוך ופארק עם אמפי שיתפרש על פני 110 דונם
12:3624.12.18
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה היום (ב') להפקדה תוכנית לשכונת מגורים חדשה במזרח העיר נתניה. התוכנית כוללת מבני מגורים בהיקף של 3,500 יחידות דיור, מסוף תחבורה ציבורית, מרכז מסחרי, מוסדות חינוך ופארק עם אמפי שיתפרש על פני שטח של כ-110 דונם.
התוכנית, בשטח כולל של 875 אלף מ"ר, גובלת ממערב עם שכונת עמליה, שכונת נאות גנים ושכונת קריית השרון. מדרום למתחם נמצא בית עלמין, וממזרח - היישוב נורדיה. התוכנית כוללת כ-20 מגדלי מגורים בני 20 עד 28 קומות, וכן בניינים בצמוד לשכונות הקיימות בגובה של עד 9 קומות.
קראו עוד בכלכליסט:
- הלמ"ס: מספר הדירות החדשות שנמכרו באוקטובר - הגבוה ביותר מאז יולי 2017
- מחקר: דירה ירוקה חוסכת 22% מהוצאות החשמל
- הירידה בהתחלות הבנייה: "ככה זה כשמלאימים חמישית מהביקוש לדיור"
הדמיה של התוכנית הדמיה: דורון צוף זילברברג אדריכלים
התוכנית מחולקת למתחמי משנה, כאשר כל תת מתחם יוכל לקום בנפרד ויכלול מערך תנועה ושירותי ציבור. החיבור למרקם העירוני הקיים יתבסס על שלוש כניסות ראשיות; כניסה מרחוב האלונים תהפוך לציר מזרח-מערב מרכזי, שיוביל מחורשת הסרג'נטים ממערב עד לפארק העירוני החדש.
לאורך הציר יהיו שבילי אופניים וגינון נלווה, ובמרכזו מרכז מסחרי גדול ומעליו דיור מוגן. כ-90 דונם ישמשו למבני ציבור; בדרום התכונית מתוכננת קריית חינוך, שתכלול בית ספר תיכון ושטח לפעילויות ספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים יפוזרו וימוקמו במתחמי המשנה.
ממזרח לשכונה מתוכנן פארק לינארי, שהגינון לאורכו ישתלב עם האופי החקלאי שבסביבתו. לאורך הפארק יתוכננו שבילי אופנים, ריצה, טיול ומתחמי כושר. במרכז הפארק יתוכננו מדשאות ומתקנים. השביל המרכזי במתחם יתוכנן ויעוצב כטיילת, שתשלב הצללה, שבילי אופנים, אזורי כושר וגינון. מהטיילת יהיו חיבורים לגינות קטנות ובהן מתקני משחק, גינות כלבים, גינות קהילתיות, מתקני ספורט ואזורי שהייה מוצלים.
בנוסף, חלק מהיקפי הבנייה בתוכנית מותנים בטיפול בנושא התחבורה, כולל סלילת כביש עוקף חדש לנתניה מזרח, שיחבר את כביש 57 מצפון עם כביש 561 המתוכנן מדרום. בצפון התוכנית מתוכנן מסוף תחבורה ציבורית, והיא כוללת הנחיות להתוויית קווי תחבורה ציבורית לשירות תושבי השכונה וחיבורה למערכת הדרכים העירונית, בין השאר באמצעות נת"צ מכביש 57 עד רחוב האלונים. כמו כן, כתנאי להתחלת הבנייה, נדרש מסמך לתפעול התחבורה הציבורית.
התוכנית גובשה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי אדריכל דורון צוף ואדר' איילת הוקמן. יו"ר הועדה המחוזית, שירה ברנד, מסרה כי התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של נתניה, תוך מתן דגש על איכות חיי התושבים. "התכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, בשילוב התשתיות הנלוות", אמרה. "השכונה החדשה תספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם מענה לצרכי התחבורה של תושבי העיר וסביבתה, לצורך במוסדות ציבור על עירוניים, ופארק גדול לרווחת התושבים".