$
חדשות נדל

עודד גבולי, מהנדס העיר תל אביב הודיע על פרישה; "החלטתי לפנות את הכיסא"

מהנדס עיריית ת"א פורש אחרי 7 שנים בתפקיד. בעבר התגלעו חילוקי דעות עם ראש העיר בסוגיית מתחם שדה דב

ענת דניאלי 19:3218.11.18

מהנדס עיריית תל אביב, האדריכל עודד גבולי הודיע ביום חמישי האחרון על סיום תפקידו בעירייה והוא יסיים את תפקידו במהלך החודשים הקרובים.

 

עלתה השאלה האם זאת משום חילוקי דעות עם ראש העיר רון חולדאי בסוגיית מתחם שדה דב, וגבולי השיב לשאלת 'כלכליסט' בנושא: "מעולם לא היה לי סכסוך עם רון חולדאי והחלטתי לפרוש כי אני סוגר 7 שנים כמהנדס עיר ולפני כן כסגן מהנדס העיר. פשוט החלטתי שצריך לפנות את הכיסא. אין כל קשר לבחירות והחלטתי לעשות זאת ברמה העניינית וזאת אחרי מספיק זמן בתפקיד. נכון לדעתי שיהיה מהנדס אשר יתחיל עם חולדאי קדנציה חדשה ולא באמצע הקדנציה או בסופה". עוד ציין כי כרגע אין כיוון לאן ימשיך בדרכו המקצועית.

 

הקונפליקט בפינוי שדה דב וההישג מבחינתו בקידום תכנית המתאר העירונית

 

סלע המחלוקת הנודע בין חולדאי ובין גבולי היה בנושא תכנית שדה דב וסגירתו בתוך כך. כאשר גבולי תמך בסגירת השדה ובתכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שגובשה עם מנהל ההנדסה של העירייה בראשותו להקמת שכונת מגורים חדשה במקום השדה הכוללת 16 אלף יח"ד. לעומת זאת חולדאי לא רצה בסגירת השדה ללא חלופה ראויה. "סגירה שתחסל את התעופה האזרחית הפנימית בישראל ותפגע במטרופולין תל אביב יפו וכן בערי הפריפריה" נמסר בזמנו מעיריית ת"א כהבהרה מצד חולדאי.

 

מהנדס העיר תל אביב עודד גבולי על רקע שדה דב מהנדס העיר תל אביב עודד גבולי על רקע שדה דב צילום: עמית שעל

 

גבולי החל את דרכו בעיריית תל אביב בשנת 2008 כשהתמנה לראש אגף התכנון במנהל הנדסה וסגן מהנדס העיר הקודם חזי ברקוביץ' ובשנת 2012 התמנה למהנדס העיר. הקריירה של גבולי החלה במשרד האדריכלים רמי כרמי ויעקב רכטר עד לשנת 1989 ולאחר מכן פתח משרד אדריכלים עצמאי אליו הצטרף בשותפות האדריכל דב קורן. לאחר מכן בשנת 1990 שימש כמהנדס המועצה האזורית דרום השרון ובשנת 2004 כיהן כמהנדס הוועדה המרחבית קריית אונו ולאחר מכן גם כמהנדס העיר קריית אונו ומהנדס המועצה האזורית רמת אפעל.

 

מבחינתו של גבולי ברמה העירונית ראה כהישג את קידום תכנית המתאר העירונית לעיר (תא/5000) וכן ברמה האישית ראה הישג את "הקשר עם העובדים בעירייה" כך אמר בשיחת 'כלכליסט'. עוד הוסיף כי "אם היה ניתן בהליך מהיר בהינף היד היה מקדם בעיר; עשרה קווים של רכבת תחתית בת"א, קירוי האיילון ואי בים לצורכי שדה תעופה ואולי גם תחנת כח".

 

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "אדריכל עודד גבולי הודיע לראש העירייה על רצונו לסיים בעוד כחצי שנה את תפקידו כמהנדס העיר וזאת לאחר כשבע שנים. אדריכל גבולי מילא את תפקידו הקשה והמסובך בהצלחה מרובה ואנחנו מודים לו על האופן שבו הוביל את מינהל ההנדסה בשנים האחרונות ומאחלים לו הצלחה בהמשך".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x