מנכ"ל השחקנית החדשה בשוק הטלוויזיה: "נעלה לאוויר עם תוכן סביר במחיר פצצה"
מנכ"ל טריפל סי, רמי נחום, שולח מסר ברור למתחרים: "אמרתי להוט וליס כבר לפני שנה, שהם לא יעצרו אותי. מרגע שאני אעלה לאוויר, אני לא אתן להם להוריד אותי. הם לא יוכלו להרוג אותי"
שוק הטלוויזיה הישראלי מוטה באופן ברור למלחמה על תכני פרימיום. כולם רוצים להביא תכני פרימיום: HBO עם משחקי הכס, שואו־טיים עם הומלנד, נטפליקס עם בית הקלפים ושאר הסדרות שהופכות לשיחת היום במשרד. רק בשבוע שעבר שדרגה סלקום את יכולות הפרימיום שלה כשהוסיפה לשירות שלה את הספרייה המלאה של HBO.
זו גם הסיבה לכך שהדברים שאומר מייסד ומנכ"ל טריפל סי רמי נחום, שחשף ביום חמישי את שירות הטלוויזיה החדש שהחברה שלו תציע, Smart, כל כך בולטים. פרימיום? לא אצלו. "אנחנו מביאים תוכן סביר במחיר שפוי יחסית, רבע מהמחיר של HOT ו־yes, חצי מהמחיר של סלקום. בפעם האחרונה שזה קרה היתה פה מהפכת סלולר. זה הולך לשנות את האג'נדה של כולם, ירצו או לא ירצו", הוא אומר בראיון ל"כלכליסט".
צפייה ישירות מהענן
השירות יעלה 50 שקל לחודש בלבד, ומנויים יוכלו להצטרף אליו החל מיום חמישי הקרוב. הפלטפורמה והתכנים פותחו בשיתוף עם וונטייז הישראלית, מפעילת שירות SmartVOD, ובניגוד ל־yes ,HOT, סלקום tv וכנראה גם פרטנר, סמארט לא יתבסס על ממיר אלא על אפליקציה לטלוויזיות חכמות, מכשירי מובייל ואתר למחשבים אישיים.
היכולות המיוחדות של האפליקציה כוללות הקלטה של כל הערוצים המשודרים 24/7 ואפשרות לצפייה ישירה בכל תוכן ששודר בטווח של שבעה עד 14 ימים, ישירות מהענן. השידורים יועברו באיכות HD בכל הפלטפורמות, כאשר סרטים הזמינים באיכות 4K, שמכונה גם אולטרה HD, ישודרו באיכות זו.
משתמשים ללא טלוויזיות חכמות יוכלו להוסיף לחבילה ממיר בעלות של 10 שקלים בחודש. לדברי החברה, מדובר בממיר קטן במיוחד ומבוסס אנדרואיד שמאפשר הליך התקנה מהיר. המנוי כולל גישה לשירות מעד חמישה מכשירים שונים בו זמנית, עם יכולות כמו המשך צפייה בתכנים מהנקודה שהופסקה במכשיר אחר. בנוסף מציעה החברה גם חבילת טריפל, שכוללת טלוויזיה, ספק אינטרנט ותשתית החל מ־100 שקל לחודש.
היעדרותם של תכני פרימיום מסורתיים, כמו סדרות יוקרתיות או תכני ספורט, אינה מקרית אלא תוצאה של בחירה אסטרטגית של החברה. "אנחנו הולכים לכיוון של תוכן סביר במחיר פצצה", אומר נחום, "אין לנו כוונה לסבסבד את מחירי הספורט בביד מטורף. התוכן הסביר מספק את הלקוח הממוצע. יהיו לקוחות שזה לא יספיק להם, אבל לא כולם טסים ביזנס".
הצרכן הישראלי התרגל לטוס ביזנס. הוא יסכים להשתנמך לתיירים רק בגלל המחיר?
"חד וחלק, כן. כשאתה טס בביזנס או בתיירים אתה יכול לבחור או זה או זה. אין ביניים. אנחנו נביא את כל הערוצים הליניאריים המעניינים, אנחנו נביא ב־VOD סרטים, סדרות ותכנים עשירים נוספים. אנחנו גם ניתן לך גישה מכל מקום שבו תרצה לראות אותם במחיר נמוך. למי שזה לא מספיק ניתן גישה בתשלום נוסף לאפליקציות של נטפליקס, HBO ואמזון פריים מאותו חשבון".
"לא אתן להוריד אותי"
נחום מדגיש גם שה"סביר" מתייחס לתוכן בלבד: "מבחינת חוויית המשתמש והטכנולוגיה, אנחנו מוצר פרימיום לגמרי. אנחנו מספקים יכולות שאף אחד בארץ לא נותן. אנחנו מנגישים את הישורת לכל ההתקנים שאנשים מכירים – טלוויזיה, סמארט TV, מכשירי אנדרואיד ו־iOS, אפליקציית ווב. מבחינת הטכנולוגיה אנחנו לא פחות טובים מאף אחד. מבחינת התוכן, אנחנו מתפשרים".
היו לחצים שלא להיכנס לתחום?
"כל הלחצים המנוף שלהם הוא תוכן. יש ספקי תוכן שאומרים, אני מספק לאחד מהגדולים ואם הוא יתעצבן עליי אני אנזק כלכלית'. אמרתי להוט וליס כבר לפני שנה, שהם לא יעצרו אותי. מרגע שאני אעלה לאוויר אני לא אתן להם להוריד אותי. הם לא יוכלו להרוג אותי".